Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 929 ggr
svava
1

Kompis

Hej.

Jag undrar om en inne katt skulle må bättre av att ha en kompis. Min kisse ser lite ensam ut ibland tycker jag. Jag vill ju inte att han ska vara deppig. han är 1 år kastrerad hane.
Jag vill ju inte skaffa en katt naturligtvis för enbart syftet kompis, utan jag skule ju älska den som jag älskar min bamse..
Om svaret är ja, ska det då vara en äldre eller yngre och vilket kön är det bästa för dom att vara då..

tack för svar på för hand
svava

Ledin
0

ja du som du ser finns det ett inlägg om en som ska avliva sina kattungar så där har du ju en kompis till din kisse när den har blivit 12v o jag tycker att man ska ha sälskap till sina katter bor man litet ja då gör man det kattvänligt helt enkelt.

Pia
0

Delad glädje är dubbel glädje, de flesta kissar uppskattar en kattkompis är min erfarenhet.

Vilket kön är egentligen en smaksak, men hanar är ju enklare att kastrera samt att de kan bli lite hårdhäntare när de leker som vuxna ibland.

Att skaffa en kattunge/yngre katt är oftast enklare om man vill att de skall komma överens fortare. Men det finns ju alltid undantag.

Hör med ett katthem nära dig så kanske du kan hitta en kattkompis till din misse där. Lycka till!

[Daisy-Moa-Elsa]
0

Köpte min första kisse som ensamkatt och ensam såg hon ut att vara så det blev en kompis till henne och det har jag inte ångrat. De har sällskap av varandra och man som ägare behöver inte grämas av ångest om man är sen hem en kväll.

På hittekatter.ifokus finns det flera länkar av engagerat folk som har kattungar som kommer behöva hem snart, kika in där så hittar du alldeles säkert en kompis.

lycka till!