Kompostgaller hur säkert?
Jag har fått för mig att kompostgaller är det rätt så stora rutor i. Kan inte kattungen typ fastna då och göra illa sig? Vi hade tänkt kattsäkra balkongen i helgen och meningen är att katterna skall få vara på balkongen när de vill.

Köp hönsnät istället… Kompost galler är inte bra att använda
Vi har kompostgaller och det funkar bra.
ok. vi hade svetsnät där vi bodde förr men det är så jäkla fult tycker jag, det var därför vi villa satsa på kompostgaller. Katterna kommer ju även få vara ute på natten när vi inte är där så vi måste ha ett säkert alternativ. Några tips?

finns olika storlekar på hål på kompostgaller så sr när ni köper att köpa dem med mindre hål om ni bestämmer er för kompostgaller
ok tack :)
Små kattungar kommer emellan kompostgaller, men kattungar över tolv veckor tar sig inte genom rutorna.
Susanna
Små kattungar kommer emellan kompostgaller, men kattungar över tolv veckor tar sig inte genom rutorna.
Susanna
# 7 Vi hade kompostgaller mellan våra katter och ett gäng kattungar och tjejen som var minst och hade teknik tog sig igenom tills hon var runt 8 veckor. Satte kartong längst ner. Sen lärde de sig klättra istället ;-)
Ok för han blir ju 3 och en halv mån när han kommer, men är sååå liiiiten hehe :) Det var mest det jag tänkte på :)
Katterna på min gata som jag bor i när jag har mina kaniner ute då brukar katterna komma igenom kompostgallret. ( tar självklart upp min kanin då :P ) Hönsnät skulle jag rekomendera
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Vi har kompostgaller till våra katter. Var lite orolig när den yngsta kom, men det är ju bara att vara med och se efter i början. Sen när man ser att de m säkerhet inte kommer ut kan man ju ha öppet på natten. Lilla Virus var aldrig i närheten att komma ut, även om jag tyckte att han var minimal när han kom :)
#10 Kan stora katter verkligen komma igenom kompostgaller? Eller hoppar de över? Har du tak över kompostgallret?
Det låter inte roligt för stackars kaninen.
Susanna