nya leksaken..
fick äntligen upp mitt akvarium och har instalerat det med mina gamla fiskar från akvariet jag fick upp, fiskarna från mitt lilla jag hade här och 3 nya fiskar. var även iväg och köpte nya växter eftersom de som varit i det stora akvariet var så famla och fula.
anni och safir älskar att kolla på det och anni låg nästan hela dagen igår och kollade. var ochså och köpte nya glasskivor till att ha på akvariet så att det inte blir något fiskande.
försökte ta lite bilder men det var inte lätt eftersom min kamera inte kan ta bild utan blixt men jag hoppas att det går bra

Fint akvarium stort o fint :) har funderat lite på att skaffa det själv eftersom jag hade fiskar när jag var liten (12år till ajg var 15år) det va ett litet men iaf jag tycker det e så fint. Jag fick en himmla massa guppi dom föröka sig som bara den ;) fina va dom ju helt klart. Hade även neontetra o några damsugare som jag kallar dom :) molly hade jag med men dom vart lite väl många oxå fick skänka bort en massa fiskar så det inte vart för mycket å så fick jag ett till akvarium :) för att få lite plats, men önskan va ett stort å fint som ditt, härligt min favvo fisk är neontetra för dom är så fina.

jag har haft akvarium sedan jag var 10 och som längst har jag bott ett år i sträck utan akvarium och då hade jag mitt igång hos mamma
. älskar akvarium. och mitt 140 L är perfekt
har i stort sett alltid haft guppysar eftersom jag älskar att försöka få så fina ungar som möjligt. och så har jag alltid haft ancistrus (eller min slamslukare som jag kallar dem) min förra vart runt 13 år och dessa som jag har nu är 3-4 år och ynglar som få, lite som guppysarna. dock har jag en silverhaj på närmare 20 cm som äter allt smått så de håller inte så länge alla yngel och har lovat mig själv att bara ha ett akvarium eftersom jag inte har tid annars.
dålig bild på min ancistrus hane

Vilket stort och fint akvarium =)
Roligt för katterna att titta på.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

ja det är en bra sysselsättning
Måste dock rätta mig själv. var ju platy jag köppt och inte molly