Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 948 ggr
Pia
0

God kväll 4 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag känns det som om det varit en fullspäckad dag, så jag är ganska tacksam för att planerad grillkväll blev uppskjuten till nästa helg…

På fm var det besök av kattköpare, och jag måste säga att lille Sture var en fröjd och toppenreklam för både rasen och sina blivande ägare:)

Sedan blev det cab-tur till de två återstående Mälarslotten (ett kul upplägg för mysiga dagsturer som man kan läsa mer om på Resor iFokus) - Sundbyholm och Fiholm, med fika på det sistnämnda.

Nu står sangria med en massa frukt på kylning och till det blir det kulinarisk läckerhet i form av pizza - det är bra skönt att slippa tänka på att laga mat…:)

Har ni haft en bra dag?

Jenka
0

Idag har jag så gott som inte gjort ett smack. Men imorron ska vi bege oss av till småland så ni slipper mig ända till på onsdag kväll om jag inte får tag på en data :P.. Jag hoppas på att det inte blir för varmt imorron då vi åker bil :P

Pia
0

Ha det så gott i Småland, Jenka! Och att det blir lagom med värmen när ni åker ner, att åka bil utan luftkonditionering sommartid är inte att leka med…:/

kristinah
0

Go´kväller. Ja.. sicken tur att d e fredag…äntligen är den här veckan över. På fredagarna har jag egentligen arbetstidsförkortning, dvs min arb.dag slutar 1,45 timme tidigare än andra dagar. INTE IDAG. Idag blev det 10½ timmes arb.dag i stället för 6,15 timmar. Men nu är det kväller och jag har två hela sovmorgnar framför mig.

Joppe har en sämre dag idag. Han är "oredig" i magen (diarré som luktar "ve och döda dj---ar"). Han var ut en stund i Jomsans sele och koppel. Då fick han sig på tassen av en humla. Han träffade sin mamma första ggn sedan han "flyttade hemifrån". Det blev morr och fräs och tjock rumpa för Joppes del och mamman sprang iväg.

I morgon skall jag försöka städa lite, sedan skall jag gå ner till centrum där Röda Korset har stor marknad för 41:a året i rad. Tradition tror jag det kallas. Ha en bra kväll.

Engla
0

Själv sitter jag på jobbet….men snart ska vi sova! Börjar bli trött!

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Titti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Go kväll på er.

Här sitter jag. Trött.

Kommit hem från en kortare resa, kunde ha varit borta längre. Bilat omkring i Västra Nyland - Södra Finland. Mellan Ingå-Ekenäs. Upptäckte nya sevärdheter som vi ska till nästa år är det tänkt.

Har farit till ett vandrarhem i Snappertuna (nära Raseborg och Karis) i flera år i rad. Där är det vackert och lugnt. Förde in mina digitala semesterbilder till datorn bland det första jag gjorde när jag kom hem. Ska bli skönt att sova i egen säng i natt. Flört

//Titti

SallyB
0

Å vad mysigt det låter med cab-tur och utflykt. Jag har åkt sportbilmerca cab (med ett ex) men det var för länge sedan. Annars har jag fått min beställda adapter/elkabel, så nu kan jag använda datorn igen (usch, vad beroende man är…). Måste verkligen berömma Dustinhome, de är så snabba. Beställde den onsdag kväll via nätet strax innan min dator la av pga "energibrist" och idag kunde jag hämta den på posten.

Nu på kvällen har jag och missen varit ute på promenix. Hon gick för första gången helt själv genom trappen och ut (brukar få bära henne ut och en bit ute) så hon har nog passerat en inlärningsplatå :)

Jenka
0

#2 Tack tack, kommer nog få trevligt. Måndag ska vi åka till Borås också till djurparken och tisdagen blir det Ölands djurpark det blir slutet på mina djurparksbesök.. Iaf för iår. Som sagt bil utan luftkonditionering men med fönstrerna nera, MP3-spelare och en bok så kommer jag nog klara den långa resan galant ;P