Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 570 ggr
Calibra
0

God dag 31 juli

Första dagen på en vecka som jag är i stan istället för vid havet på sommarstället, och regnet öser ner..

Dagens uppgift är att ta sig till biblioteket för att lämna tillbaka några böcker, och för att hitta reseguider om Danmark och Tyskland. Vi har tänkt att lite impulsivt ta bilen och åka, så får vi se vart vi hamnar, och när vi kommer hem. Idén överraskade oss igår, förmodligen åker vi på torsdag.

Jag är för en gångs skull utan bil idag, just den dag som det regnar som mest.. Så chocken blir dubbel, får åka kommunalt i regnet :(

Solveig
0

Tänk om vi kunde få lite regn. här är torrt så det  knastrar. Skicka hit lite är du snällGlad

Pia
0

Åh regn, det hade vi rejält häromdagen, men nu är det torrt igen…:/

"Hamburg, Hamburg" studsar jag om ni skall till Tyskland - framöver blir det en artikel på resesajten, men då har ni väl redan varit en vända dit ner förstås:) Och naturligtvis fantastiska Berlin! OCh om ni åker riktigt långt söderöver så är ju Schwarzwald, slottet Neuschwanstein, Freiburg m m därnere väldigt vackert.

Själv ägnar jag dagen åt städning. Och omdisponering i klädkammaren, imorgon skall det bytas vattenmätare och den sitter naturligtvis bökigt till just inne i klädkammaren…

Calibra
0

det var egentligen rätt skönt med lite regn, om inte annat välbehövligt :)

Pia, tack för tipsen. Nu visade det sig att vi inte åker på torsdag, eftersom min kära sambo kom på att han behöver åka till Düsseldorf i slutet av augusti för något möte. Så passar jag på att åka med, så blir det 5 dagar att åka runt, efter hans möte :) Om han ändå kunnat konsultera sin kalender innan jag satte igång och planerade :) Då hinner jag kanske även läsa din artikel..

Solveig, jag har skickat regnet vidare, jag fick inte riktigt veta vart det skulle ta vägen dock :/

Jenka
0

Har inte gjort så mycket idag, var hos mormor och morfar så passade på att gå på promenad där. Det väkte minnen från när jag var mindre :).. När vi åkte hem så öste regnet ner, knappt att man såg väge :/..

Pia
0

Jaha, då skall jag nog ha hunnit få ihop artikeln, men då rör det ju bara Hamburg och lite Lübeck (den sistnämnda är jag väl inte så jätteglad i…).

Åh, regn, regn, det låter skönt…

Calibra
0

Har för mig att jag har varit i Lübeck en gång. det är väl där man äter marsipan? Om det nu var Lübeck, så håller jag med om att det inte var en höjdare..

Hittade däremot en trevlig hemsida, hittade många ställen i DK jag kan tänka mig att övernatta på.. det kanske blir något, vem vet :D

http://www.bedandbreakfastinsweden.com/

Pia
0

Uj, det låter för lockande, det kan jag inte gå in och kolla på, för då blir jag så sugen på att åka iväg igen, speciellt till England…:)

Japp i Lübeck är det en hel del marsipan som gäller. Ganska god, men inte lika god som den danska:)