Fresh from the garden
Idag har stort och smått tillbringat ganska mycket tid i trädgården - somliga myyyycket mer energisk tid än andra… Här kommer ett lite smakprov på vad som hänt i täppan:)
"- Hostan är en mysig växt, den kan man ligga under och svalka sig…
- Jo, fast det är trots allt ganska mysigt att ligga i solen och gona också…
- Men grabbar, ser ni inte att det är action på gång där borta…"

Har ni haft lite tid i trädgården med era fyrbenta? Några bildbevis?
Naaw vilka underbara bilder :D
Har själv tyvärr ingen trädgård :P

Tack! Jo, det känns ju lite tursamt när man kan gå ut i sin lilla täppa, även om den inte är så stor så är den alldeles lagom…:)
Ja det kan jag tänka mig :P..
Dina britter är verkligen super söta, verkligen att man får lust att kattnappa en.. Synd bara att mamma tycker det räcker med två katter

Ja, ofta får man av någon anledning hålla sig till tåls tills man blir med eget boende…:)
Ja det är juh så… Får vänta några år.. Men men, den som väntar på nåt gått väntar aldrig för länge sägs det juh ;)

Pia - jag tror att jag måste kidnappa din lilla röda katt (#3) 

GerbeRosa, men så mysigt det där ser ut då, och en liten labb också:)
Lina, rabarberkungen hälsar…:)

Ingen liten labb heller. Han väger 35kg och är komplett utbildad ledarhund eftersom min man är synskadad.

Labbar är verkligen go'a, jag har en kompis som föder upp och har haft dem i många år. Charmiga djur, dessutom är det som britter men i hundformat:)

Vilken söt bild, Europe!
Tack. 
Här är Lucy. Hon har varit innekatt i 4 år. Men hon flyttade hit till oss på landet och blev en utekatt.
Hon älskar grönt gräs. Så underbart hon har det i gräset, och så mycket det kan gömma sej i det :)

Ser härligt somrigt ut!

Välkommen till Katter, Emmy! Vilka jättesöta kissar du har, på fina bilder, och vilken ovanlig färg på Nova har:) Ser ut som hon är blåsköldpaddstigré, läckert!
Vi är husvakter ute i förorten och har med oss våra kissar, plus att huset ägs av en kisse. Av de två vi har med oss så är Felix gammal utekatt, men Semlan går ute för första gången i sitt liv. Oftast tycker hon att allt är ett enda party, men i morse fick träffa på ett rådjur i trädgården (vi har en hona med tre kid, samt en råbock i omgivningarna) och Semlan trodde att hon skulle dö på fläcken. Så här flera timmar senare är hon fortfarande upprörd, och vi fick bära ut henne i trädgården för att hon skulle våga sig ut igen. :) Nu verkar hon dock nöjd och glad igen.

Välkommen till Katter, Linnah! Fin kisse på fin bild:)
Tack så mycket Pia!
Katterna tackar så mycket för de snälla komplimangerna!
Förresten vill jag bara säga att den här webplatsen är ett jättebra initiativ! Kanonbra jobbat!

Åh tackar, tackar säger jag som värd för sajten:)
Och delar förstås berömmet med alla härliga medlemmar som skriver och delar med sig av sina kattiga erfarenheter!!

Vad tycker Sture om gästerna?
#33 Det är rätt olika med de två, eftersom Felix är ganska ranghög och en gammal gubbe (13 bast) och Semlan är ganska ranglåg. När de sågs första gången den här gången, så gick Sture fram till Semlan, och Semlan fräste och reste ragg och gick därifrån. När Felix gick fram till Sture var det Sture som fräste, reste ragg och gick därifrån. Så även om Sture utmanar lite så är det ganska tydligt vilken ordning de har.
Dock märks det att Sture är lite upprörd ibland, att han känner lite att de tränger sig på. Men med mycket uppmärksamhet och kli under magen så blir han också nöjd. Dessutom kan de vara ute också, så de får alla sitt utrymme.
I grannskapet är det också mycket andra kissar. Grannarna mitt emot har två skygga saker som ser ut som Bill & Bull, en långhårig maskad sak såg vi igår, plus några andra, samt en okastrerad hane som stryker runt. Han ger sig på Felix och fajtas om reviret. Just i det mötet var det intressant, för det var som att Felix och Sture hjälptes åt, även om Sture var feg och vek undan. Men han liksom spanade åt Felix.