Katter iFokus

Katter

Etiketterkattstatusdjurskydd
Läst 760 ggr
Pia
0

Valberedningen vädjar!

Nu är vi inne i den viktiga slutspurten, endast nedanstående poster i den fullständigt fenomenala fyrfota regeringen behöver fyllas: 

• Kommun & finansmarknads - kan delas på två
  • Sunt förnuft-, moral- antikorruptions

Valberedningen vädjar till alla hussar och mattar, låt även din pälskling göra en insats under parollen "För framtiden, fullständigt fenomenala fyrfota förändringar & förbättringar"!!

Vill du läsa mer om det digra arbetet kring uppbyggnaden av regeringen, läs mer här, här, och här.

Anne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ywette ställer upp som ansvarig för sunt förnuft och moral. Hon har rackarns hög moral - så länge hon själv vinner på det. Sunt förnuft, således.

Pia
0

Tackar, tackar, man riktigt ser hur hon utstrålar lite veta bäst och hög moral…;) Bilden lånar jag till artikeln, ok?

Pia
0

Nu studsar valberedningen nästan jämfota av upphetsning, bara en alt två poster kvar att fylla!!

Pia
0

Skynda nominera till posten* Kommun & finansmarknads - kan delas på två !!

Terrierlina
0

Sivan & Semlan är nog lite sugna på att va med!

Pia
0

Men så bra, fundera lite på vilka utomordentliga egenskaper de har som skulle göra dem lämpliga att dela på posten! Spännande:)

Pia
0

Terrierlina, några käcka motiveringar för Silvan och Selma??

Pia
0

*Valberedningen sliter sitt hår och gråter en skvätt…*

Terrierlina
0

Vad är det för uppdrag de ska ha då? Alltså vad innebär det, måste ju fundera över vem som passar till vad…. :-)

Pia
0

Nja, som jag skrev någonstans så kanske man skulle kunna tänka så här… _om valberedningen skall spåna lite så kan man väl tycka att det skall vara någon med lite koll på läget i största allmänhet, ekonomiskt lagd och varför inte någon som tycker att det skulle behövas lite mer politik på gräsrotsnivå (oops nu blev det nästan lite ordvits där:), mer decentraliserad makt kanske…

_Man kan ju både tänka sig det hela som en delad post eller en post för en minister… Lite hur matte kan motivera det hela:)

Pia
0

Nååå….

Terrierlina
0

Okej: nu ska jag väl försöka mig på en motivering.

Har två väldigt olika tjejer, vilket gör att de bör komplettera varandra bra i en delad roll. Semlan är ganska "på" och vill gärna synas och höras. Ekonom tvivlar jag på att hon är, snarare kreativ idespruta som dock inte gärna jobbar i onödan. Det kan dock hennes något mindre framfusiga syster göra. Hon är lugnare, måste inte alltid vara först men vill gärna vara med. Sivan är lite med eftertänksam och skulle kunna bli en bra ekonom, Semlan snarare politiker eftersom hon gärna bluffar till sig mat och förmodligen även makt (det är väl det politiker ska göra?)

Terrierlina
0

Blev det några ministerposter till Semlan och Sivan eller? Glad

Pia
0

Absolut, jag tycker att en halvslö idéspruta som utnyttjar sin maktposition samt en eftertänksam ekonom kan få dela på kommun- och finansmarknadsposten, de verkar komplettera varandra bra. Och så har ju finansministern lite koll på dem:)

Fixa fram ett par fina bilder på dem, som kan läggas ut i artikeln så blir valberedningen saligt glad över att jobbet äntligen är slutfört!

Pia
0

Foton på Semlan och Sivan…:)

Terrierlina
0

Hmm…. vet inte om jag har några… ska försöka fixa… har ingen digitalkamera (jag vet….) vilket komplicerar det hela.

Pia
0

Vi väntar, regeringen är ialla fall fulltalig, bara det är en fantastisk bedrift ju!:)

kjersti
0

Hur går det? Almedalsveckan är ju snart till ända….Skrattande

Pia
0

Oh jag vet, jag vet, har haft planer på lanseringen som inte tycks gå att få till, så därför har det tagit lite längre tid än tänkt det hela…:/ Men det kommer!! :)