Katter iFokus

Katter

Etikettutanför-ämnet
Läst 675 ggr
Jenka
0

Godmorgon 7 Juli

Idag ska jag, mamma och syrran till Parken Zoo i Eskilstuna - det 1:a av 4:a djurparksbesök för att göra mitt projektarbete i skolan. Det ska bli kul, har sett framemot detta :) Kommer få se riktig stora kattdjur ;)

Hoppas ni andra har en bra dag!

psson
0

God eftermiddag!

Det är VARMT idag, nästan rekord för sommaren så här långt. Besök hos barnmorskan imorse, vägde, mätte och lyssnade på pysen. Spännande även om en annan känner sig lite utanför. Gjorde ett första besök på det nya Ikea i Kalmar också när vi ändå var där.

Ska göra katterna sällskap i skuggan en stund. Sen blir det att hämta halm till dem andra pälsdjuren när temperaturen sjunkit något.

Önskar alla en trevlig fredagskväll!

Pia
0

Jenka, Parken Zoo - myyysigt!

Uj ja, har inte ens orkat kolla termometern idag, känns aningens varmare än igår dock… Själv har jag ägnat dagen åt att läsa och experimentera med kameran, inget imponerande resultat dock, skyller på värmen…:) Hörde åskan på lite avstånd, såå skönt det skulle vara med lite nederbörd…

Jag instämmer med psson och önskar er en trevlig, lagom varm kväll!

Jenka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja det var verkligen varmt.. Jag försökte gå i skuggan men det var inte alltid det gick :). En kul och låång dag var det, kom till parken när dom öppna 10.00 och åkte hem 16.00.. Jag ville stanna tills dom stängde klockan 18.00 men jag vart ner röstadFundersam. Det duggregna dock ett tag - inte alls länge men det var väldigt välkomnande :P

Pia
0

Låter som ni hade en toppendag! Vilken fin bild, även jättestora katter tvättar sig likadant som våra aningens mindre katter…:)

Här har det både åskat och duggregnat lite, jag skulle gärna se lite skyfall nu… Det är svårt att vattna trädgården i den omfattningen som den behöver…:/

Sessan1
0

Här har det oxå kommit liiiite regndroppar men inte mycket!

Skulle behövas lite regn ändå.

Det kom liite åskbuller senare på eftermiddagen, men det blev inte mer än så.

Sessan1