Kattklubb i Skåne
Jag kommer att flytta till Kristianstad i sommar och vill gå med i någon kattflubb cär, märkte att det inte finns en sopecifik kattklubb för K.stad som det finns för tex Luleå där jag varit medlem förr.
Är någon av er från K.stad och vilken klubb skulle ni då rekomendera? Är vissa utställningar för enbart deras medlemar? Och om det är så, ska man välja klubb för att komma på nån speciell utställning?
Jag har aldrig ställt ut min katt och jag känner inte så många i K.stad å det vore kul med en aktiv klubb.
Gå in på www.sverak.se och klicka under kattklubbar så får du fram en hel lista på klubbar i Skånetrakten… (sen finns det inget krav på att man måste vara med i den närmaste utan man får välja själv…)
Lycka till!!

Det finns fem kattklubbar i Skåne. Mästerkatten har de flesta av sina utställningar runt Kristianstad och Hässleholm så jag tolkar det som att de flesta av deras medlemmar kommer från däromkring.
Eftersom du har två ganska ovanliga raser så kan det vara kul att vara med i en kattklubb där det finns fler som har samma raser. Jag vet att det finns åtminstone två medlemmar i Mästerkatten som har turkisk van (köpt katt från oss) och vi själva samt flera andra van-ägare är medlemmar i Skånes kattklubb.