Katter iFokus

Katter

Etikettertillbehörutrustning
Läst 564 ggr
Anne
0

Godis-leksak

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Åkte finlandsfärja häromsistens, och noterade att de numera i tax-freen inte bara hade människogodis (fast även en del sånt slank ner i korgen, både vanligt och.. eh.. flytande) utan även små fina paket till hundar och katter. Det kan man ju inte motstå, så ett Whiskas Gift-Pack fick följa med hem. Förstås.

Det innehöll två katthuvud-formade lådor med godis, Whiskas små knapriga kuddar med ost och kycklingfyllning, och så en liten leksak. Leksaken är i form av en ovältbar mus, som katten ska slå på för att godiset ska ramla ut genom hålen. Avancerat. Men gulligt. Tycker matte. Inte så gulligt, tycker katterna, som irriterat undrar varför de inte får godiset, rakt av.

Det finns även med ett litet snöre som man sätter fast i musens "mun" så att man kan dra i den, för att göra det hela mer intressant för kissemissarna.

Anne
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ywette demonstrerar sitt misstycke. Men godiset gillar hon.

Pia
0

Jag förstår precis, ett absolut-måste-i-var-kattägares-hem! Jättegullig idé:)

kristinah
0

Allt möjligt hittar dom på, men idén är ju bra. Har själv gått i butikerna här i Mariehamn och retat mig på att det finns hur mycket godis och kul till hunden men små läkla leksaksmöss, det är det enda som finns till kattor. Nåja, jag har ju varit bara i dom vanliga livsmedelsaffärerana modell lite större.