Blink halsband
Hej
jag undrar vad ni anser om en katt som har blink-halsband på sig ute.
Jag köpte ett sådan till Zigge och han har det på sig max i tre omgångar på kvällarna, han går ut och in, i ca 45 min total tid har han blinkandet.
Jag köpte detta enbart för sakens skull, inteför att han ska se ut som en julgran.
Jag stänger av det varje gång han kommer in.
Anser ni att jag är djurplågare?
Jag resonerar att han kan leka som vanligt med andra katter, vara fri som andra katter, och få göra vad han brukar göra ute.
Jag bor på ett område där det bara är cykelvägar och långt från stora vägar, men så har vi givet en bilväg ner till området, och dit går han inte.
"som i kväll en granne håller på och flyttar. Så hade zigge på blinkblink, och jag var på framsidan och såg att han kom och bilen kom, ok han körde inte fort. men tvärnitade när han såg blink blink. så vevade han ner rutan och sa "Det var det bästa jag har sett för ett vanligt reflexhalsband synns inte lika mycket".
Aner ni att detta är djurplågerti, eller att jag tar mitt fulla ansvar då min katt är ute, och jag kan se vart han är när jag är ute?

Nej jag tycker inte att blinkhalsband är djurplågeri snarare tvärrt om så visar det att du bryr dej om att din katt inte ska bli påkörd
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag håller med ovanstående! Jättebra med blinkhalsband på katten :D
Medarbetare på jack russel terrier
ja blink är väl bra det vissar ju bara att man bryr sig om sin älskling.

Tack Alla!
Tack alla för era Svar!
Då kanske man kan slippa och bli kallad för djurplågare, av folk i min närhet här ibyn jag bor.
Jag tycker att jag tar mitt ansvar att ha koll på min katt att jag ser den vart den en går ute.
Det blir som ett "osynligt koppel".
I morgon så ska jag in med Zigge och vaccinera honom, Tattuera och kastrera.
Den vaccinationen som jag ska gör i morgon, är den man ska göra efter 1 månad, men blev tyvärr inte upplyst av min veterinär av det, så är det den vaccinationen jag ska göra i morgon.
Jag satt och funderade på chipps eller Tatuering, men så resonerade jag så här "han är ute katt och om någon hittar honom, så ser dem lättare i ett öra att han har ett hem".
Men jag kanske ar den djurplågaren, som inte tar ansvar för mina djur, när trotts dagligen får höra, hur välskötta och väluppfostreade mina djur är…..
Ett varmt tack Till alla!
MVH
TinaH
tatuering har min katt oxå och det är av anledningen som du tar up att det kan vem som hälst se
Min veterinär vägrar att tatuera. Han chippar bara. Katter har ändå relativt med tur. De sövs. Det görs inte hundvalpar.
Medarbetare på jack russel terrier

Kan inte förstå att någon skulle tycka att det skulle vara djurplågeri med ett blinkhalsband.Katten själv märker inte av blimkningarna speciellt mycket. Tvärtom tycker jag det är en mycket bra åtgärd för att han inte skall råka illa ut och bli skadad!
Verkar jättebra med ett sådant halsband! Får jag vara nyfiken och fråga var du har köpt det? :)
Blinka lilla Stjärna där, hur jag undrar var du är….. Blinka på du!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Jag tyckte att det där med halsbandet var bra. Ska jag köpa till min katt för han har alltid otur. När det gäller bilar iaf. :(
Kan han jaga som vanligt, tro? Alltså, märker möss od denna blinkning och sticker?
Jag säger absolut inte att jag är emot blinkblink, bara funderar…
/Anneli