Vilka kön?
Jag hoppas att kullen fötts inom stambokförd avel eller att du omhändertagit en redan dräktig hemlös katt. Jag tror följande:
1. (rosa) för mycket päls i vägen för att se.
(lila) Hane
(vit) Hona
Hane
Sajtvärd Katter iFokus
#2: Vit är jag ganska säker på också är en hona
- Redigerat 2026-02-15 16:53 av Tessvik
#2: På den bilden ser avståndet klart kort ut, men formen på öppningen ser ovanligt rund ut (men egentligen kanske den är "droppformad") Om kattungen dessutom ser ut som en tjej när du jämför avståndet med de syskon som känns säkra är det nog troligast att det är en tjej. Blir som tur är tydligare med tiden.
Sajtvärd Katter iFokus
#5: Nu tycker jag att både avstånd och form ser ut som en hona. Som du själv tyckte först.
Sajtvärd Katter iFokus
#6: Tack för att du orkar svara!
Då kanske det är en hona ändå då.
Väldigt svårt detta haha!
#8: Ja, det är en tydlig hona!
Sajtvärd Katter iFokus
Jag blir också förvirrad och osäker nu 😅.. OM det är en kille tänker jag att själva könsöppningen är där jag markerat på bilden. Finns inget där är det också en tjej.

Sajtvärd Katter iFokus
#13: Det där var bra och pedagogiska bilder! Bra att båda könen finns representerade så att det är lätt att jämföra. När jag tittar på de här senaste bilderna håller jag med om din uppfattning.
Jag tror att du har rätt kön nu, men alltid bra att fortsätta hålla lite koll för säkerhets skull så att det inte blir några överraskningar vid besiktningen. 😄
Sajtvärd Katter iFokus