Katter iFokus

Katter

LĂ€st 118 ggr
[ama00023]
3

Saknad

Saknar min katt sĂ„ mycket 😱 nu i Ă„r har han varit död i 2 Ă„r nu i höst min Ă€lskade lilla Cosse â€ïžđŸ˜ą han var sĂ„ fin lĂ„nghĂ„rig och gul ❀nĂ„n mer som saknar sin katt ? Vill skaffa kattunge men blir svĂ„rt i en etta

Fridaaaa
1

GÄr utmÀrkt med katt i en 1a, dÀremot kattungar bör inte vara ensamkatter för deras egna skull. Men du kan ha katt i en etta. Kanske kolla pÄ katthem efter vuxen katt? =)

Saknar mÄnga katter vi haft genom Ären.

Medarbetare: SĂ€llskapskaniner, Support.

[ama00023]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Nej det jag att man borde skaffa tvĂ„ stycken katter sĂ„ dom har sĂ€llskap men jag Ă€r alltid hemma för jag Ă€r arbetslös . Ja, kanske Uppsala katthem finns dĂ€r jag bor â˜ș saknar min lilla pĂ€lskling đŸ˜ąâ€ïž

[solljust]
2

#2: FörstĂ„r att du saknar din katt och vilken hĂ€rlig kille helt underbar đŸ˜»

Jag saknar mina katter med som kommit och gÄtt genom Ären det Àr inget ovanligt eller konstigt tvÀrtom helt naturligt för dom blir en familjemedlem och en sÄn enormt stor och fin del i vÄra liv som vi Àlskar mer Àn allt.

Jag har alltid haft flera katter mestadels har dom vart fyra men en tid var dom sex och jag bor i en stor gÄrd med mycket utrymmen och rum och idag har jag fyra tvÄ Àldre sen tvÄ kattungar som kom för nÄgra veckor sedan.

NÀr man har flera och en gÄr bort kÀnns det inte tomt nÀr man kommer hem hur mycket man Àn sörjer och saknar dom sÄ finns katter att krama om och det blir inte tvÀrt tomt. Nu har jag löst det sÄ att jag kremerat alla mina som gÄtt bort genom Ären och det stÄr urnor hÀr med namnskylt med datum i en egen hylla som minne och nÄt fysiskt att se pÄ det för mig kÀnns vÀldigt bra.

Jag har haft katt i sĂ„ mĂ„nga Ă„r sĂ„ jag faktiskt tappat rĂ€kningen men det mĂ„ste röra sig om runt 40-45 Ă„rđŸ€” dĂ„ rĂ€knar jag med den katt jag fick medan jag bodde hemma han var ensamkatt men hade hundarna att busa med och han var utekatt det Ă€r inte dom som kommit efter honom samtliga har dom vart innekatter.

Visst kan du ha katt i en etta men kanske inte om det Àr en mini mini lÀgenhet och har du balkong kan du nÀta in och fixa med klöstrÀd och allt annat fint och gott som katt behöver för att roa och aktivera sig.

Det finns sÄ mÄnga lösningar som aktiverar katt inomhus sÄ visst kan man ha en katt i en etta.

Katthem Àr ett jÀttebra tips som Frida kom med och dom kan tipsa och rÄda dig vilken katt som kan passa bÀst.

Lycka till hoppas du finner en hĂ€rlig kisse och vad gĂ€ller saknaden av Cosse lĂ„t det ha sin tid och bara slĂ€pp fram dina kĂ€nslor nĂ€r dom kommer det Ă€r en bearbetning som Ă€r sĂ„ viktigt bĂ„de nĂ€r det gĂ€ller djur och mĂ€nniskors bortgĂ„ng det Ă€r pĂ„ sĂ„ vis som vi lĂ€ker och tar oss igenom sorgearbeten ❀

• Redigerat 2025-08-27 15:09 av [solljust]