Katter iFokus

Katter

Läst 118 ggr
[ama00023]
2025-08-26 23:56
3

Saknad

Saknar min katt så mycket 😢 nu i år har han varit död i 2 år nu i höst min älskade lilla Cosse ❤️😢 han var så fin långhårig och gul ❤️nån mer som saknar sin katt ? Vill skaffa kattunge men blir svårt i en etta

Fridaaaa
2025-08-27 07:01
1

Går utmärkt med katt i en 1a, däremot kattungar bör inte vara ensamkatter för deras egna skull. Men du kan ha katt i en etta. Kanske kolla på katthem efter vuxen katt? =)

Saknar många katter vi haft genom åren.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[ama00023]
2025-08-27 12:34
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1: Nej det jag att man borde skaffa två stycken katter så dom har sällskap men jag är alltid hemma för jag är arbetslös . Ja, kanske Uppsala katthem finns där jag bor ☺️ saknar min lilla pälskling 😢❤️

[solljust]
2025-08-27 15:08
2

#2: Förstår att du saknar din katt och vilken härlig kille helt underbar 😻

Jag saknar mina katter med som kommit och gått genom åren det är inget ovanligt eller konstigt tvärtom helt naturligt för dom blir en familjemedlem och en sån enormt stor och fin del i våra liv som vi älskar mer än allt.

Jag har alltid haft flera katter mestadels har dom vart fyra men en tid var dom sex och jag bor i en stor gård med mycket utrymmen och rum och idag har jag fyra två äldre sen två kattungar som kom för några veckor sedan.

När man har flera och en går bort känns det inte tomt när man kommer hem hur mycket man än sörjer och saknar dom så finns katter att krama om och det blir inte tvärt tomt. Nu har jag löst det så att jag kremerat alla mina som gått bort genom åren och det står urnor här med namnskylt med datum i en egen hylla som minne och nåt fysiskt att se på det för mig känns väldigt bra.

Jag har haft katt i så många år så jag faktiskt tappat räkningen men det måste röra sig om runt 40-45 år🤔 då räknar jag med den katt jag fick medan jag bodde hemma han var ensamkatt men hade hundarna att busa med och han var utekatt det är inte dom som kommit efter honom samtliga har dom vart innekatter.

Visst kan du ha katt i en etta men kanske inte om det är en mini mini lägenhet och har du balkong kan du näta in och fixa med klösträd och allt annat fint och gott som katt behöver för att roa och aktivera sig.

Det finns så många lösningar som aktiverar katt inomhus så visst kan man ha en katt i en etta.

Katthem är ett jättebra tips som Frida kom med och dom kan tipsa och råda dig vilken katt som kan passa bäst.

Lycka till hoppas du finner en härlig kisse och vad gäller saknaden av Cosse låt det ha sin tid och bara släpp fram dina känslor när dom kommer det är en bearbetning som är så viktigt både när det gäller djur och människors bortgång det är på så vis som vi läker och tar oss igenom sorgearbeten ❤️

• Redigerat 2025-08-27 15:09 av [solljust]