Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 105 ggr
OberonsMatte
6

Imponerande luktsinne

Att katter har fenomenalt luktsinne visste jag redan, men jag kan ändå inte låta bli att imponeras när de visar det.

Idag när jag var ute med katterna och satte mig på bänken hoppade Ruben i vanlig ordning upp och satte sig på bordet. Det är en av hans favoritplatser där han gärna ligger och halvslumrar i solskenet. Idag började han istället sniffa sökande i luften och det var uppenbart att han kände en särskilt spännande lukt från ett visst håll. Han sniffade intensivt och länge och var tydligt att han inte hade fått syn på något utan enbart kände lukten.

När jag ställde mig upp för att se bättre såg jag att det var "Arga katten" som gömde sig bland buskarna (minst 5 meter bort). När Arga katten så småningom kom lite närmare och blev mer synlig tittade de länge på varandra, men inget yl och inget morrande. Efter en halvtimme vände Arga katten tillbaka från det håll han kommit ifrån.

IMG_0983.JPEG

Sajtvärd Katter iFokus

Tarotstollan
0

Konstigt att den andra kissen inte märkte något?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Kalle Johansson
0

Klart imponerande… mycket klart imponerande!

Min lilla egna sida som aldrig tycks bli klar www.karl-webmaster-johansson.top

OberonsMatte
1

#1: Ja, Milous luktsinne, uppmärksamhet och syn var inte lika imponerande. Eller så märkte hon också, men låtsades som ingenting.

Sajtvärd Katter iFokus