Smärta svansen
Hej alla smarta människor .
Nu skriver jag igen om min kisse , i torsdags blev de en liten olycka här hemma , jag skulle plocka saker ut från under sängen och när jag ska börjar resa mig så råkar jag klämma kattens svans med mitt knä, hon skriker och tar sig loss och en stor pälsboll blir kvar ..
Efter detta så viftar hon med svansen fram och tillbaka , svansen är nu oftast nere .
Jag tog henne till veterinären pga av rädsla för brytning , fraktur osv .
De kunde inte se nåt på röntgen , dock röntgade de inte svans roten.
Hon får smärtstillande men reagerar fortfarande så kraftigt när jag kommer åt ett område av svansen , då fräser hon , men svårt att se exakt var för hon är
Lång hårig … men jag får klappa fint på svansen
Ska jag va orolig ? Eller lugna mig och vänta ut de här .. som sagt röntgen visade ingenting..
Hon äter . Dricker , kissar, bajsar som vanligt .
Eftersom svansen t.o.m. röntgats och undersökts av veterinär utan att någon uppenbar skada kunde hittas bör du kunna känna dig trygg med att avvakta.
Var på svansen är det område som verkar göra ont när du kommer åt det?
Sajtvärd Katter iFokus
#2: Jag förmodar att det var där du råkade klämma henne, så på den del som klämdes (och där päls drogs bort) är det kanske ömt fortfarande trots att inget är brutet. Känns det som när man klämt ett finger vet man ju hur ont det kan göra.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2025-04-26 22:49 av OberonsMatte
Jag håller med OberonsMatte. Du har sett till att din katt har blivit undersökt ordentligt så det är nog ingenting som kan åtgärdas så mycket mer om det inte blir värre. Det gör säkert ont och känns lite ovant just nu. Jag hade försökt att inte oroa mig även om man blir ledsen för deras skull :)
Ja ni har nog rätt ,det är jag som övertänker och börjar tänka att de kan va nerv o så …
Men har så dåligt samvete och tycke så synd om henne :(