Bedrägeriförsök
Observera att inlägget om de blåögda katterna som bortskänktes hade klassiska drag av bedrägeri. Jag har därför tagit bort inlägget. Har sett hundratals liknande annonser på Facebook som lätt har kunnat avslöjas som bedrägeri. Låt er inte luras! Katt skaffar man via seriösa uppfödare respektive via seriösa katthjälpsorganisationer.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Låg en inne på rexkatter med. Skulle varna om denna men jag hann inte.
Vad obehagligt.
/Maria

#0: Ja det är mkt bedrägerier med katter - överallt.
😢🥺
Superbra om ni klickar på "Anmäl" om det dyker upp tveksamma inlägg som det om de blåögda kattungarna.
Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

#5 Alla kan inte anmäla.
Ajdå, är det så konstruerat? Jag gick in på en annan iFokus-sajt och kunde utan problem klicka "Anmäl". Gjort det flera ggr tidigare med. Men då får vi som kan använda den funktionen.
Värdar, Medarbetare och medlemmar som är tillräckligt aktiva har tillgång till anmälningsfunktionen. Kan man inte anmäla själv (eller behöver fler röster för att inlägget ska försvinna) kan man tipsa i anmälningstråden som finns på Support iFokus.
Sajtvärd Katter iFokus
Sedan hänger det väl lite på vad man har satt upp för gräns, d.v.s. hur många som måste anmäla för att ett inlägg ska försvinna.

Jag undrar lite vad gränsen för aktiv går.
Otrevligt att det förekommer sånt här har själv sett det bla på blocket nyligen låg en katt ute tre månader men den katten har vart med förr exakt samma bild över halvåret sedan och var då också tre månader. Första priset satt sen sänktes på några timmar exakt samma tillvägagångssätt som gången innan.
En annan nyligen jag såg där säljaren uppgav sig jobba på veterinärklinik noga med allt fem eller sex kattungar annonsen försvann otroligt fort på bara nån dag ok här kan katterna ha gått fort men det kändes inte helt i sin ordning med beskrivningen och även om just den ändå skulle vara seriös idag är man misstänksam och det ska vi verkligen vara.