Väggmonterad katthylla/bädd

Någon som vet vart/om man kan hitta liknande den på bilden?
Utgått från sortimentet hos supercat
Samt någon som har bra tips på bra sovplatser för katter som man kan ställa på golvet som inte behöver fästas i väggen? Förutom klösträd för det har de redan :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Tips från IKEA
https://www.ikea.com/se/sv/p/utsadd-katthus-grabla-10570882/
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#1 Men står de stabilt rakt upp och ner på golvet?
#2: Ja det tycker jag.
Tror att det finns kuddar också och storleken kan matcha några av hyllsystemen.
- Redigerat 2024-11-20 17:27 av Pyttelite
#3 Bara hittat att den passar kallaxhyllorna och vill jag helst slippa :) Därav undran om det fungerar bra att ha på golvet :)
#4: Ja den fungerar även på golvet men har inget tak men det går säkert att fixa själv om man är händig och känner att det skulle behövas.
Sajtvärd Katter iFokus
Sajtvärd Katter iFokus
#7 PrimeOnline har tyvärr fått många dåliga omdömen, men ska kolla in #6, tack :)
Smidig hylla som man kan placera liggpuffar i. Lättsam genom att den går att flytta dit man vill ha den.
https://www.ikea.com/se/sv/p/tigerfink-foervaring-med-fack-turkos-80512469/

#9 Den känner jag folk vars djur fastnat med klorna i nätet.
#10: Skaderisker finns med allt tyvärr.

#11 Jo, men saker som är gjorda för något specifikt, tex katt är ju testade för katt. Och då förhoppningsvis säkrare. Den där är ju gjord att förvara mjukisdjur i.
#9 Sån vågar jag inte, som #10 skrev är det stor skaderisk och de är inte värst stabila för katters tyngd heller, men tack ändå! :)
Mina är mycket förtjusta i sin tunna, de kan klösa på utsidan och de busar ofta i den genom att en kryper in i den övre "grottan" och en ligger på "taket" och så boxas de genom öppningen.
Vår är en annan modell (högre och med en mindre öppning för den övre "grottan" men annars liknande). Den står mycket stabilt på golvet trots att det ofta går undan när de ska in i den/upp på den och att det kan gå tufft till när de busar.