Lynniga grannkatten
I mitt område finns en röd utekatt som då och då börjat besöka mina katters "uterevir" (tomten runt huset). Han har träffat på mig och mina katter där flera gånger nu, men han blir fortfarande lika upprörd varje gång han ser mina katter. Han reser ragg med tjock krokig svans och ylar högt och argt. Han gör t.o.m. skrikande utfall om han tycker att Lotus kommer för nära. Lotus ser mest lite förvirrad och besvärad ut. Milou och Ruben håller sig på avstånd och vill helst gå in igen när de ser honom.
Det märkliga är att den röda katten numera alltid kommer och stryker sig helt maniskt mot mina ben och skor- samtidigt som han ylar argt mot mina katter.
Jag har klappat den röda katten en enstaka gång på huvudet för ganska länge sedan när mina katter inte var med, men när katterna är med vågar jag inte röra honom (särskilt inte eftersom han sjunger krigssång samtidigt som han stryker sig mot mig ).
Den där katten känns så otroligt olik alla katter jag har och har haft. De har verkligen sina olika personligheter..

Sajtvärd Katter iFokus
Det verkar som om han vill ha både dina katters revir och deras matte för sig själv! 😁
- Redigerat 2024-11-02 23:28 av Sindri