Katter iFokus

Katter

Etikettflytt
Läst 100 ggr
MsHisingen
2024-02-17 09:44
0

Flytt-tips?

Om några veckor ska jag och missarna flytta från vår lägenhet till ett litet hus. Undrar hur jag ska göra för att göra det så smärtfritt som möjligt för dem? Feliway i uttag och spray av transportburar, men vad kan jag göra mer?

Det nya huset ligger en bit ifrån så vi kommer anstränga oss för att bara behöva åka en vända och kommer behöva klampa in och ur lägenheten för att hämta lådor och möbler. Ett problem är att de är ganska ovana vid liv och stök även i vanliga fall så det hela kommer vara stressande för dem. Så jag tänker att de får vara i sina transportburar under packningen (i badrummet kanske) så de inte försvinner, eller vore det bättre för dem om de får vara hos grannen under värsta röran, fortfarande i transportburar men lite lugnare - men å andra sidan helt ny miljö?

Och sen när vi kommer fram så ska hela processen göras om. Funderar på att lämna transportburarna i bilen medan allt packas ur, alternativt att sätta dem i gäststugan tills vi är klara?

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️

Maria
2024-02-17 10:28
3

När vi flyttat med två stressade katter mer än en gång så har de fått vara kvar i badrummet så länge som möjligt på det gamla stället.

Sedan har de fått vara i badrummet på nya stället innan all varit på plats.

/Maria

Marinas Mix
2024-02-17 11:50
3

Håller med #1 Stäng in dem i badrummet medans ni packar i bilen och sedan i badrummet på nya stället, med lite ljuddämpning av filtar.
Och när ni släpat färdigt, ge dem favoritmaten och mycket gos.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

Magi-cat
2024-02-17 20:14
4

#1 Precis likadant med badrummet har vi gjort vid flyttning!

Det har gått bra, men lite stressigt blev det en gång när ena katten kröp in under badkaret på nya stället och inte kom fram igen, ens fast vi lockade med mat! Vi fick för oss att han fastnat och inte kunde komma fram och tänkte börja skruva bort badkaret. 🙀😹 Det visade sig snart att det inte var så, utan kisse kom fram när det blev lugnt.. Allt gick bra sedan!

#0 Hoppas det går bra för er! Mycket mat och gos, som sagt, det blir bra!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen