Catify hyresrätt?
Hej!
Har tänkt att fixa hyllor, typ katthyllor där katten kan klättra och spana på.
Vill helst inte borra då jag bor i hyreslägenhet. Så funderar på om man kan fixa upp dessa hyllor på andra sätt än att borra? ☺️typ självhäftande spikar som håller tungt?
Se bild nedan för hur jag har tänkt:

Om ni har andra/övriga tips på hur man kan fixa roliga höjder för katten så är jag tacksam!
Jag tycker att det är smidigast att använda höjden på "vanliga" möbler och ge katten åtkomst till de ytorna genom avstamp från lägre möbler eller mellanhöga klösträd. Jag har ett takhögt klösträd som spänns fast mot taket som har en väldigt populär hängmatta högst upp. (Kattens No 1 Eiffel). Därifrån kan katterna hoppa till en bokhylla.
Jag har inte provat självhäftande spikar, men tänker att det blir ganska tungt när en vuxen katt tar sats till eller från en sådan hylla.
Sajtvärd Katter iFokus
Ska det vara säkert kommer du inte komma undan borrning. Jag har bott i hyresrätt i typ 20 år och satt upp hyllor, väggfasta klösträd och golv-till-tak-klösträd utan problem. Allt man behöver göra är att spackla igen hålen när man flyttar. Väggfasta klösträd behöver inte innebära mer än 4 borrhål.
#2 Jag har också bott i olika hyresrätter i många år och satt upp olika saker på väggarna.
Inte bara kattrelaterat.
/Maria