Katter iFokus

Katter

Läst 100 ggr
Sofie0101
2023-11-06 22:44
0

Hjälp.

Hej.

Jag hämtade hem min nya kattunge för omkring 2 veckor sedan. Min ett åriga katt och kattungen kommer mestadels överens med varandra. Dock har min äldre katt börja bita min kattunge lite hårt. Inte så att han blöder eller att päls flyger runt. Däremot låter kattungen genom hissning eller "morrning".

Jag har börjat separera dem vid lekdags, exempelvis låter jag de leka ensamma och sedan tillsammans. Båda äter vid varandra och visar inget problem med det. Utan snarare på kvällen eller tidig morgon kan min äldre bli lite taskigare. Exempelvis "bet" han tag i sidan av huvudet och smått i örat och kattungen hissade åt honom.

uppskattar svar och tips.

Uppkatten
2023-11-06 23:26
3

Ett förväntat och normalt beteende.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Sofie0101
2023-11-07 10:44
0

#1: Okej. Även om kattungen visar att han verkligen inte tycker om det? Menar han kan skrika till när äldre göt det.

Uppkatten
2023-11-07 11:19
2

#2 Förväntat och normalt. Försök att inte störa dem, så brukar det ordna sig. Du nämner flera positiva tecken, katterna emellan, så det låter inte oroande.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

• Redigerat 2023-11-07 11:21 av Uppkatten