Katter iFokus

Katter

Etiketterbildtrådarvideoklipp
Läst 608 ggr
GerbeRosa
0

Jag Diva eller...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är min mamma som heter Diva, och jag som försöker leva upp till namnet…

Eller hur var det nu?

Pia
0

Välkommen till Katter, GerbeRosa!

Vilken läcker bild! Jag var rasande nära att investera i en dylik soffa (fast helt rosa) på senaste utställningen, tror dock inte någon av mina kissar skulle se lika elegant ut i den som Hedvig:)

tessa
0

wow, läckert! Skrattande

GerbeRosa
0

Vi investerade aldrig i soffan, däremot i ett kort som Åsa Petre tog. Hon har investerat i soffan…från BeCat. Det är taget i Bollnäs på HÄK i våras.

Pia
0

Aha, soffan tillhörde rekvisitan. Jo då BeCat var det som hade ett sista ex av soffan kvar nu senaste. Två av mina kissar kommer från paret bakom BeCat, så jag känner dem hyfsat väl:)

Kissen pryder soffan på ett väldigt elegant sätt hur som helst!

GerbeRosa
0

Ok, då förstår jag.

Jag känner inte "BeCat" personligen men jag pratar ofta med honom på utställningar och tycker han har mycket att komma med och lära ut. Jag ger tex mina katter vitaminer varje kväll som han rekommenderat och det är till både katternas och domarnas förtjusning tror jag. Katterna älskar den lilla ceremonin bredvid min säng (jag har tuben i nattduksbordet) och domarna säger alltid att katterna har så fina pälsar och en frågade tom om katterna var släkt pga den fina pälsen. Jag vet inte om det är vitaminerna, men jag gissar det. Vi gav även huskatten vi hade innan av detta och alla som tog i henne berömde just pälsen.

kristinah
0

Vilken skönhet. Katten ser ju ut att njuta i soffan.

GerbeRosa
0

Det var ett konststycke att fotografera henne i soffan, men Åsa Petré är van och tog sig tid, för det var ingen kö.
Först ville hon inte alls vara i den, för den luktade konstigt av andra katter. Då gick hon runt och nosade i den eller hoppade ur. När vi väl fått henne att förstå att hon skulle ligga i den blev det annorlunda och hon låg frivilligt kvar och poserade hur snällt som helst. Det slutade med att vi fick lyfta henne därifrån. Jag lovar att den blivit ett favorittillhåll om vi fått ta hem den. Priset avskräckte dock…

Soffie
0

Helt underbar!! Vill med ha sån fin bild på mina killar

Pia
0

Här är Åsa Petrés hemsida, jag är såå nöjd med de foton hon tagit på mina kissar:) Hon fotar ju även i sin ateljé och inte bara på utställningar.