Katter iFokus

Katter

LĂ€st 193 ggr
77Ma
0

Fertilitet honor

Fertilitet Föredrag
(helst Chinchilla Perser och Ragdoll)

Hej! 🙂
HjĂ€lper min kompis dotter hitta fakta om honors fertilitet, snĂ€llt om nĂ„n kunde hjĂ€lpa mej med det! 🙂

Vad Àr era erfarenheter i dessa frÄgor:

1) Vilken Älder blir honor könsmogna/löper första gÄngen?

2) Vilken vikt hade era honor nÀr de började löpa första gÄngen?
(SÀgs att de behöver vÀga 80% av sin vikt före första löp)

3) E-vitamin / Vetegroddsolja och klorin lukt pÄstÄs framkalla löp, nÄn som varit med om att det stÀmmer?

OberonsMatte
3

Varför vill din kompis dotter hitta fakta om honkatters fertilitet? Jag blir förvirrad över att det helst ska handla om tvĂ„ specifika raser.. Är det egentligen huskatter hon tĂ€nkt skriva om?

SajtvÀrd Katter iFokus

MonicaLagerquist
4

Ålder vid första löp har inget att göra med hur tidigt man ska para en hona.

Det Àr egentligen bÀttre att honorna löper senare dÄ de hunnit mogna.

För att göra en jÀmförelse med mÀnniskor.,NÀr en tjej fÄr sin första mens vid 13 14 Ärs Älder innebÀr det ju inte att hon Àr redo att bli mamma

Likadant Àr det för katter.Jag har haft honor som börjat löpa vid sex mÄnaders Älder.

Stolt Àgare till tre La permer

77Ma
0

#2: NĂ€ det handlar inte om avel, bara information kring könsmognad tjejen vill veta 🙂
Tack för svar.

Du minns ingen vikt pÄ dina damer nÀr de köpte första gÄngen?

77Ma
0

#1: Hon har en skoluppgift i biologin. Skriver om fertilitet hos bĂ„de hus- och raskatter kom det fram sen. SĂ„ info om ”alla” katter Ă€r uppskattat om jag nu förstĂ„tt h ett nen rĂ€tt 🙂

MonicaLagerquist
2

Det Àr ingen skillnad pÄ hus och raskatter.En huskatt Àr ju en katt utan stamtavla sÄ den kan ju i princip vilken ras som helst i grunden.

Vissa raser tec orientaler och dess syskonraser löper ofta tidigt.Men det finns sjÀlvklart undantag.

Sen spelar Àven Ärstiden en viss roll.En katt som Àr fem sex mÄnader pÄ vÄrkanten kan börja löpa tidigae Àn om den Àr fem sex mÄnader pÄ höstkanten.

Det enda man kan vara pÄ att katten löper nÀr den sjÀlv behagar.Det Àr inte mycket man kan göra Ät det.

Man kan försöka locka fram löp med div olika knep om det fungerar eller ej Àr svÄrt att veta.Katten kanske skulle ha löp ÀndÄ just den tiden.

77Ma
0

#5: Tsck 🙂

Det var kanske lÄnghÄriga och korthÄriga jag blandade ihop som ofta löpte olika tidigt.

Du har inte sjÀlv eller hört nÄn vÀn som testat E-vitamin / Vetegroddsolja och klorin lukt för att tidigarelÀgga löp?

MonicaLagerquist
0

#6 Jag har provat bÄde det ena och det andra,Hankatts kiss e vitamin lÄna ut honan och ta hem menne sen till en fertil hane stÀlla ut katten brukar ibland trigga igÄng löp.Men som sagt vet man ju inte om honan skulle ha löp i alla fall.