Fästing medel
Hej min katt älskar området vi nyss flyttade och njuter verkligen att gå på promenader med oss men han har fått fästing på sig idag som gick på hans huvud. Frågan är vilken fästing medel är effektivast och snällast mot katter.
- Redigerat 2023-04-15 21:59 av Zubeyde
Om du menar förebyggande medel så ABSOLUT INTE fästinghalsband! Leta efter i bästa fall ekologiska sprayer. 👍😺
Ja förebyggande. Det finns naturliga halsband med lavendel lukt mm men är de värkligen bra? Är sprejjerna effektiva?
- Redigerat 2023-04-15 22:32 av Zubeyde
#2: jag tror att de flesta sprayerna ska fungera, annars kan man prova att ha lite kokosolja i pälsen på kissen. Jag testade det på min kanin och det funkade. Jag hade också problem med fästingar då, de satte sig här, där och i öronen. Jag skulle nog försöka att inte använda halsband om jag var du.
Tack för tipps och svar tänker inte köpa halsbandet.
Varför ska man inte köpa fästingshalsband till katt?
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#5: det är nästan aldrig riktigt bra o ofta skumma saker i.
Hej, vi har testat festinghalsband och det beror ju på vilket du har, vårat räckte ju I ett halvår och då dog fästingarna när dom bet katten, det tyckte vi var effektivt eftersom att han ör utekatt, men vi alla är ju olika och tycker olika
#7: Jag hörde att den halsbandet är farligt för katten men det finns en annan med lavendel eller cirrus lukt som håller fästingen borta men jag vet inte om den är bra.
#8: Det finns olika halsband för katter och hundar men att katthalsbanden skulle vara extra farlig för katter få ni nog utveckla.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.