Katter iFokus

Katter

Läst 193 ggr
olivia56
0

Matvägran 🙀

Hej alla kattvänner 🐾

Jag har två helt underbara, friska och fina katter.
Jag kan garantera att de lever ett gott liv hos mig. Jag gör precis allt för att de ska ha ett gott liv….🐾..

De är mitt allt 😻

Men det är ett stort bekymmer med mjukmaten 🥺🙀

De tycker Tack och lov om torrmaten som jag köper på djuraffären.
Men jag vill ge dem mjukmat som en liten delikatess och höjdpunkt på dagen 😻

Jag har köpt hem precis all mjukmat som finns i handeln.
Listan på alla kattmatsproducenter som jag dragit hem från affären kan göras lång..🥺 Mycket lång 🙀

Tacksam för tips på god mjukmat som inte bara såsen är god på 🐾🐾🐾

Tarotstollan
0

Har du mosat maten i såsen?

Jag har alltid fått mosa maten till de flesta katter jag har haft då de bara slickar i sig såsen annars.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

olivia56
0

#1: 🐱 Tack för ditt svar 🐾
Jo. Jag har provat mosa ihop sås med bitarna. Men då går de bara dit och nosar och lämnar skålarna. Mosar jag inte så får de åtminstone i sig såsen.
Har googlat på detta och tydligen så lägger kattmatsproducenterna all krut på såsen och struntar i smaken på bitarna.
Katter äter tydligen med luktsinnet och i såsen finns den goda smaken 🐾

[skyggis_tryggis]
0

Mina katter äter inte heller blötmat. Har provat många sorter. Ibland har de slickat i sig såsen.

Har du provat rå mat? Mina äter frysta köttbullar av märket Mush som man köper i affären. Tror att Smaak har liknande köttbullar.

• Redigerat 2023-03-14 06:27 av [skyggis_tryggis]
Magi-cat
0

Jag har också haft en sådan katt som inte åt mjukmat. 😺
Torrmat gick bra, och köttfärs, fisk och sådant.

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Pyttelite
0

Hur gamla är dom?

Min erfarenhet att det kan vara enklare att fasa över lite äldre katter men åldern är ingen garanti.

Tänk på att det är stressande för en katt när maten byts hela tiden så ta det varligt.

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

MsHisingen
1

Min Sonja är kräsen. Hon äter helst färskfoder (Mush och Smaak), men Gourmet mousse fungerar också bra (finns i lax och tonfisk).

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️

olivia56
1

#6: Jo Gourmet mousse brukar gå lite bra. Men sen kan de helt plötsligt inte vilja ha det. Kanske är det lite olika i olika burkar.

Lo34
0

Mina katter är också kräsna. Dom äter bara gourmet och latz. Vill tipsa om ragu från gourmet eller latz i gelé, omöjligt att bara slicka bort såsen/gelén från dom och mina katter älskar dom!