Katter iFokus

Katter

Läst 122 ggr
Chelsea123
2023-02-10 22:48
0

Semester

Hejsan! Vi bokade för längesen en resa i slutet av mars och nu har vi tingat en till kattunge som kompis till vår andra katt som blir 14v i mitten på mars

När vi ska på semestern var tanken att en familjekompis skulle bo hos oss den veckan vi ska iväg men nu har kompisen fått förhinder! Tror ni det fungerar att att katterna bor hos mina svärföräldrar eller måste vi fixa nån annan som kan bo här oss oss? Eller ska vi tom kanske kolla om kattungen kan stanna 2 veckor extra hos uppfödaren?🤔

Uppkatten
2023-02-10 22:52
7

Det vore väl jättebra om den kunde stanna lite extra hos uppfödaren, tänker jag.

Undvik att flytta runt dem.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

OberonsMatte
2023-02-10 22:58
7

I första hand fråga uppfödaren om kattungen kan stanna ytterligare ett par veckor. Kattungens bästa bör även ligga i uppfödarens intresse och när det finns en befintlig katt i hemmet behöver det (även för den kattens skull) vara som vanligt i övrigt när kattungen introduceras.

Sajtvärd Katter iFokus

Nephi
2023-02-11 09:02
4

Håller med, kolla om den kan stanna lite längre hos uppfödaren ☺️

Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls

Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕

MonicaLagerquist
2023-02-11 17:25
7

Jag som fd uppfödare skulle ha haft kvar kattungen tills dess ni kommit hem.Så har jag gjort ett par gånger

Stolt ägare till tre La permer