Katter iFokus

Katter

Läst 141 ggr
Jenjen72
2022-11-14 16:46
0

Ledsen matte

Mitt hjärta blöder för min katt Billy. Han har fått en ful infektion i ett framben och leden ovan tassen. Efter antibiotika i 10dagar verkade han må helt bra, men fick bakslag. I helgen halt och med smärta igen, fick det bli en 5:e tur till veterinären. Stackaren ska nu ha antibiotika i ytterligare 3 veckor. Det värsta är ju att han inte får gå ut.
Jag är så orolig att hans livsgnista ska slockna, när han inte får gå ut på sina turer. Han älskar att vara ute.

Uppkatten
2022-11-14 17:06
4

Som "förälder" måste man "stoppa det roliga" ibland, och göra det som är bäst på längre sikt. Det ansvaret har man som djurägare.

Försök att göra de här veckorna så roliga och mysiga för honom som möjligt. Erbjud extra närhet, lek och gos - utifrån vad som är möjligt.

Tror inte du behöver vara orolig för att hans livsgnista ska slockna. Att katter blir sjuka/skadade är sådant som händer. Det är bara för katt o familj att försöka göra bästa möjliga av det.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

Jenjen72
2022-11-14 21:42
0

Tack för dina ord☺️

Jenjen72
2022-11-14 21:44
0

#1: tack för dina ord☺️