Etiketter: frågorkattlåda
Läst 131 ggr
2022-09-04 03:07
0
Cattia
Jag kom nyligen över en Kattsand jag inte sett tidigare i affären. Cattia.
Det står "Best Friend Cattia-kattsand är tillverkad av enbart naturliga material utan tillsatsämnen." Jag ville veta exakt vad dessa naturliga material kan vara och verkade hitta detta att den är tillverkad till 100 % av naturlig montmorillonit.
Frågan är då, är montmorillonit verkligen bättre än bentolitlera? Ur ett miljöperspektiv?
Best Friend Cattia-kattsand är tillverkad av enbart naturliga material utan tillsatsämnen. Tack vare den unika sammansättningen har produkten en överlägsen förmåga att binda lukter och hålla lådan fräsch och luktfri. Cattia-kattsand är speciellt dryg och räcker i flera veckor i hushåll med en katt. Att byta sand är behagligt eftersom sanden är 99-procentigt dammfri. Dessutom bär katten inte sand till bostaden i sina tassar. - Tillverkad till 100 % av naturlig montmorillonit - Tack vare den finfördelade konsistensen har sanden en utmärkt förmåga att binda lukter - När sanden aktiveras ger den ifrån sig en frisk doft - Sandens utmärkta klumpbildande förmåga gör den mycket dryg och lättskött - Att byta sand är behagligt eftersom sanden är 99-procentigt dammfri OBS! Leverans av denna produkt är endast möjlig till Helsingborgs kommun och angränsande kommuner (Höganäs, Ängelholm, Bjuv, Åstorp, Klippan, Landskrona, etc.)
- Redigerat 2022-09-04 03:08 av [Tismon]
2022-09-04 17:20
1
#1: Ja det säger jag inte jag säger bara att jag inte känt till den tidigare. Så den är inte mer miljövänlig?
2022-09-06 12:48
0
Miljövänlig är nog inte sanden den fraktas från USA tror jag.
Nelsons fotodagbok ^^