Katter iFokus

Katter

Etikettallmänt-kattprat
Läst 242 ggr
OberonsMatte
5

Frimärkskatterna utsedda!

18.370 bildbidrag skickades in till PostNords tävling "Min katt på frimärke" och nu är det bestämt vilka 5 som blir frimärksmotiv. Vinnande katterna heter Fili, Hera, Bengt, Cornelis och Valiant.

Frimärkena ska finnas att köpa från 25 augusti.

Här kan man läsa mer om vinnarna och se vilka bilder som valdes ut. https://news.cision.com/se/postnord-sverige/r/nu-avslojas-katterna-som-blir-frimarken,c3533180

Sajtvärd Katter iFokus

Idag avslöjar PostNord vilka fem lyckliga katter som valts ut att bli frimärksmotiv i höst. Totalt
Herveaux
2

Stort grattis till vinnarna! 🥳🥳🥳

18 370 bidrag?! Holy moly, jag avundas inte juryn i deras arbeta att sålla ut vinnarna. Tycker det är svårt bara jag håller en tävling som får in en handfull till två dussin bidrag.
Hade hemskt gärna tagit del av alla fina motiveringar och hyllningar till katterna. 🧡

// Harley

• Redigerat 2022-03-28 15:16 av Herveaux
OberonsMatte
2

#1 När det är så många bidrag är det ju omöjligt att jämföra alla bilder individuellt, så jag tror att de valde olika kategorier av katter istället och lottade.

SVERAK var också delaktiga i urvalsprocessen och 2 långhåriga kattraser (Ragdoll och Sibirisk katt) resp 2 korthåriga kattraser (Brittiskt korthår och Devon rex) finns representerade + en huskatt adopterad från katthem. Det känns inte som en slump.

Sajtvärd Katter iFokus

Herveaux
1

#2: Sant så sant.

// Harley

Vixxen
3

Stort Grattis till vinnarna! 😻🐈🐈‍⬛😻

Maleficum
3

Grattis till alla vinnande katter! Inte dåligt med antalet bidrag!

Kan tänka mig att en första utsortering sker av bilder som inte alls kan passa på frimärke (vad man ibland kan se från andra tävlingar så är nog en del bidrag kanske inte av de bästa fotograferna).

Men sen antar jag att som #2 säger att de delats in i (förutbestämda) kategorier. Därefter är det nog inte en ensam stackare som ska kolla igenom allt utan de är nog fler som går igenom och minskar ner antalet. Men ändå ett otroligt jobb!

Rolig ide också. Hoppas de blir med andra husdjur i framtiden också.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

MonicaLagerquist
0

Det ska bli spännande att se när de dyker upp.

Stolt ägare till tre La permer