Katter iFokus

Katter

Läst 337 ggr
[Mattetilltvå]
1

Hemmabyggen

Håller på fundera på hur vi ska berika miljön för katterna här hemma. Har flera klätterträd i olika rum men är sugen på göra nåt eget bygge på nån vägg typ, eller nån bana av nåt slag.
Har tittat runt på nätet och finns massor med fina byggen. Skulle vara roligt om ni här inne vill dela med er om ni gjort nåt roligt bygge för era katter. Man kan aldrig få för mycket inspiration 😺

Kattpatrullen
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna byggde vi till våra små. Basic men de gillar att kunna hoppa upp och ner, mellanhyllan är dock favoriten vilket förvånar mig som trodde de skulla gilla att vara högst upp. Bilden är tagen när hyllorna precis är uppsatta. Det är enkelt att hänga leksaker från konsolerna och vi har lagt filtar/bäddar på ett par av hyllplanen. Hade tänkt sätta någon form av klösgrej antingen mellan två hyllplan eller på ett hyllplan men har inte kommit dit ännu… 😳

[Mattetilltvå]
0

#1: Å,så fint! Det är nåt sånt jag tänker mej också. Fina konsoller!

Kattpatrullen
0

Tack! Konsolerna är från IKEA, hyllplanen köpte vi på en lokal bygghandel och målade. Överlag väldigt enkelt att fixa! Lycka till med ert projekt!

EquusCaty
0

#3: hur mycket blev det ?

Tjena^^

Kattpatrullen
0

#4 Menar du hur mycket det kostade så kommer jag tyvärr inte ihåg, det är ganska precis ett år sedan vi byggde vårt hyllsystem nu.

EquusCaty
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5: ja det menade jag

Men här behövs inget hemmabyggd går lika bra med livsfarlig bokhylla - fast - inte - för - katt

Tjena^^

Vixxen
0

#1: Härligt!