Problem med magen
Finns det någon här som har erfarenhet av Katt som fått plötsligt problem med magen?
Min kisse har legat på klinik med dropp idag. Hennes tarmar står still.
Kanalen var tom förutom något längst längst ut vilket dom tror är avföring som inte tar sig ut då tarmarna inte arbetar.
Någon som vart med om liknande?
Vad kom ni fram till och hur har det löst sig?
Vad/vilket foder har du matat din katt med? Hur gammal är hon?
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
En av mina katter har haft problem med stopp i tunntarmen p.g.a. hårbollar ett antal gånger. Varje gång har de första symtomen varit upprepade stora, bruna, vattniga och starkt illaluktande kräkningar. Inom något dygn slutar han att både äta och dricka och blir uppenbart allmänpåverkad och apatisk. Några gånger har det hjälpt med enbart uppvätskning (med munspruta har räckt vid något tillfälle, annars dropp) men 3 gånger har det krävts operation för att massera stoppet till tjocktarmen.
Vad har din katt haft för symtom och hur länge har katten haft symtom?
Sajtvärd Katter iFokus
Hon kom in vid kl 11 igår.
Då hade hon kollat maten men inte ätit.
På kvällen låg hon och smackade så jag ringde veterinären direkt dom öppnade så hon har legat i dropp hela dagen. Tagit blodprov och röntgad 2 gånger.
Hon har purina elegant på fri tillgång. Men äter störst del mjau blötfoder.
Hon är 12 år.
Hon kräks inget. Bara kväljningar då hon är tom i magen.
#3 Hon är alltså utekatt? Hur länge hade hon varit hemifrån när hon kom in igår? När åt hon senast som du vet med säkerhet?
Sajtvärd Katter iFokus
#4:
Ja. Hon var bara ute en timma max nått sånt har för mig att Hon satt kvar utanför dörren och jag vet hon åt på kvällen före. Hon ville gå ut när jag klev upp och kom in när jag skulle åka.
Oxå bajsade hon under natten söndag till måndag