Milou utsatt för rådjursattack!
Jag lovar att det vanligtvis är väldigt rofullt och händelselöst när jag är ute med katterna, men…
Idag när jag satt ute i skuggan med Milou bredvid mig på bänken kom det plötsligt ett rådjur gående med bestämda steg mot den vattenskål som står ute jämt för törstiga katter, fåglar och insekter. Rådjuret stannade upp och stirrade när det fick syn på oss , men började sedan dricka en lång stund och tittade då och då upp mot oss. Därefter gick rådjuret därifrån och upp mot skogsbacken igen och jag gick in för att fylla på vattenskålen som nu var nästan tom.
När jag kom tillbaka igen såg jag att Milou hade gått efter rådjuret och att rådjuret stod bara någon meter ifrån och tittade på henne. Jag lockade på Milou, men hon går bara en liten bit mot mig och rådjuret följde efter. Jag lockade en gång till och när Milou rör sig igen frustar rådjuret till och tar språng rakt mot henne! Milou sprang iväg i raketfart med rådjuret efter sig - rakt in i byggstängslet som är uppsatt runt granntomten! Det var en massa buskar för så jag hörde bara dunsen och rasslet när stängslet tog emot, och jag såg aldrig exakt vad som hände med Milou.
Rådjuret vände därifrån och försvann upp i skogsbacken igen och Milou kom fram igen direkt när jag ropade på henne, men då hade hon en liten skada precis under ena ögat! 😢 Pälsen är borta och det är som ett liten skrapsår där. Finns inga vassa saker på stängslet vad jag kan se, men hon kanske sprang rakt in i en pinne eller nåt (för sådana finns det iallafall gott om där). Jag vågar inte tänka på vad som hänt om skadan hamnat i ögat istället för under…
Sajtvärd Katter iFokus
Vilken tur att det inte blev värre.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vad skönt att det gick bra!!! Men jag tycker nog att dina promenader är riktigt spännande!!! Det händer alltid något…. Det är ju promenader man aldrig glömmer. De händelselösa glömmer man ju för de är så vanliga… ❤❤❤❤

Skönt att det gick bra.
Stolt ägare till tre La permer
Tur att det inte blev värre. 😱
🤗 Elisabeth och Amira 🐈