Katter iFokus

Katter

Läst 266 ggr
OberonsMatte
4

Katthemskalender 2021

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ni köpt väggkalender från katthem för 2021 ännu? Jag brukar alltid köpa från Stockholms katthem, men i år var det svårare än vanligt.

Först försökte jag köpa i djurbutik, men drabbades av tillfällig minnesförlust (!) och kunde omöjligt komma ihåg rätt kod när jag skulle swisha, så den funktionen blockerades och jag fick skaffa ny kod när jag väl kommit hem igen. 😳

Någon vecka senare försökte jag beställa direkt från katthemmet, men upptäckte då att de var slutsålda (!). Även slut i den djurbutik jag försökt handla i tidigare… !

Kollade upp vilka som ev. hade kalendrar kvar och cyklade till Årstakliniken.. slut där med. Cyklade vidare till butiken Dogcorner vid Årsta torg och de hade några kvar! DÅ upptäckte jag att jag glömt mobilen och inte kan betala med swish (som var enda betalningsalternativet).. !

La undan två kalendrar (en till mig och en till mina föräldrar) och cyklade hem igen…och blev helt svettig.. Hämtade mobilen, cyklade till Gullmarsplan och tog faktiskt BUSS till Årsta torg och betalade för kalendrarna…😅

Kul att det varit så stor efterfrågan på kalendrarna i år, men nästa år ska jag vara ute i god tid.

Sajtvärd Katter iFokus

Marinas Mix
4

Jag köper alltid från Katt I Borås, då jag var jourhem åt dem ett tag när jag bodde i Borås.

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

MonicaLagerquist
3

Jag har köpt fyra stycken .
Mina kattungar fick varsin med sig när de flyttade och en ska jag ha till en julklapp.
Köper på Hitta Katten Enköping-

Stolt ägare till tre La permer

[[eskils_]]
4

Har också köpt en, från ett Svekatt-anslutet katthem. 😺💕

https://www.svekatt.se/medlemsorganisationer/

• Redigerat 2020-12-20 16:24 av [[eskils_]]
Pia-69
3

Jag köpte två från Djurens vänner Uddevalla.😻

Cats are like Potato Chips, You can't just have one!

Fridaaaa
2

Köpt av kattkommandosyd

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MsHisingen
2

Jag köpte lotter från Djurens vänner Göteborg och vann en <3

Stolt matte till Agnes och Sonja ❤️

Tarotstollan
2

Har köpt från Katthemmet i Vaxholm och Kattkommando Syd, den senaste för att jag haft en katt från dem.

#0. Det förklarar varför jag aldrig fick min kalender jag beställde från Stockholms katthem!
Jag trodde att det kunde blivit något fel när jag beställde från min gamla dator och sen eftersom jag bytt e-mail adress de inte kunde kontakta mig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

OberonsMatte
0

#7 Ja, det är jättekonstigt att Sthlms katthems kalendrar tog slut så snabbt och redan ett par veckor före jul. Undrar om de tryckte upp färre och trodde på mindre åtgång p.g.a. corona eller om det faktiskt är efterfrågan som ökat så mycket… Vanligtvis brukar de nog sälja många på t.ex. julmarknaden och café katt- söndagarna som blev helt inställda i år.

Det finns ju många olika katthjälpsverksamheter att stödja, men jag tror att många har som tradition att köpa från samma, så det blir nog många som får bryta sina traditioner och kanske hitta en ny favorit.

Sajtvärd Katter iFokus

MonicaLagerquist
1

Vi beställde lika många i år som vi gjort tidigare.Trots att vi inte kunnat stå och sälja på marknader.
Vi får väl se hur många Hitta Katten lyckas sälja.

Uppkatten
3

Läste precis på Facebook ett inlägg från Stockholms katthem: "Goda nyheter för dig som inte hann beställa kalender. Fler är på väg! 😺Vi informerar om när det går att beställa igen".

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

MonicaLagerquist
0

#10 Vad bra.

Ajax1
1

Jag har oxå köpt från Hitta Katten i Enköping.

MonicaLagerquist
0

#12 Toppen!