Ems kod
Vad står det uppgivet i stamtavlan?
Det är svårt att se på ett enda foto eftersom kameran både kan bleka och förstärka färger, men jag tycker mig se två olika färger, alltså sköldpaddsfärg och jag skulle nog gissa på lilasköldpadd -vit (harlekin)..
Sajtvärd Katter iFokus

Behöver fler bilder och länk till stamtavlan för att kunna utröna vilken EMS kod hon har.Vad är hon reggad som?
Stolt ägare till tre La permer
#2 Ja, stamtavlan kan vara till stor hjälp så att man ser vilka vilka färgutfall som är möjliga (och vilka som inte är det).
Sajtvärd Katter iFokus
#2: hon står som blåsköldpadd men är ju inte grå utan ljust brun därav att jag frågar, blå är väl ändå blek svart alltså grå å lilla är blek brun så mer åt det ljusbruna hållet?
#4 Ja, blå är utspädd svart, så blå brukar vanligtvis ha en gråare nyans. Lila är utspädd choklad, så det var därför jag gissade på lilasköldpadd.
Chokladanlaget är recessivt så för att vara lila måste chokladanlaget ha ärvts från båda föräldrarna och det är därför det blir intressant att titta på stamtavlan och se om choklad förekommer på båda sidor.
Sajtvärd Katter iFokus
#5: hur gör jag? Kan man bara kopiera länken på sverak?
#7 Både pappa och farmor är vita så där vet man inte vilken genetisk färg de har "under det vita". Både farfars far och farmors mor är lila, så choklad förekommer på pappans sida.
Morfar är choklad, mormors far är choklad så möjlighet till lilasköldpadd finns alltså.
Sajtvärd Katter iFokus
#8 och #9 Jag tycker att hon ser för ljus ut för att vara blå, men MonicaLagerquist (som själv är LaPerm-uppfödare) är nog bättre på att bedöma det.
Sajtvärd Katter iFokus

Jag skulle vilja se kort som är tagna i dagsljus.
#12: bild nr 1 och 3 är tagna i dagsljus

Jag tror att hon är en lilapadda.
#7 Såg nu att hon även är registrerad utan vitt och det är ju en uppenbar miss av uppfödaren eller Sverak.
Sajtvärd Katter iFokus
#16: Ja det har jag också sett, där ska det ju vara 02 (harlekin)