Hypoallergenic foder?
Hejsan,
Fick idag reda på att min katt har klåda/svamp i öronen pga att hon har någon slags allergi mot fodret hon äter av veterinären. De kan inte säga exakt vad hon är allergisk mot utan bar att jag ska byta vanligt kattfoder till hypoallergenic kattfoder. Däremot har jag nu provat både Pure Natural kattfoder och Nutrima Cat Health Hair+som båda enligt personalen på Arken Zoo är hypoallergenic, men problemet uppstår fortfarande. Så nu är min fråga, är det någon här som har tips på bra hypoallergenic kattfoder man kan köpa?
Information om katten: Kastrerad hona Innekatt Maine Coon(Så gärna ett foder med högt kötthalt)
Notering: BARF är inte ett alternativ då hon hellre svälter sig själv än att äta det, trots att hon mer än gärna vill ha det som snacks istället.
- Redigerat 2020-10-09 14:59 av spontaneous
Vi går igenom detta just nu med vård hund. Då kunde vi välja på Hypoallergenic eller Anallergenic av Royal Canin, men veterinären rekommenderade inte hypo eftersom det inte fungerare 100% vilket då anallergenic gör. Därför tog vi anallergenic och vi har verkligen märkt skillnad på hennes tassar! Den är lite dyrare men så värt det. Så oavsett katt eller hund skulle jag utan tvekan rekommendera att byta till Royal Canin Anallergenic, kattvarianten såklart.
#1 Tack för tipset, ska definitivt prova Aanallergenic kattfodret Royal Canin!
Testa Ziwipeak om du kan få tag i det, finns både blöt- och torrmat. Jag har hört mycket gott om det fodret. Tror att Merrick har hypoallergenic också.