Foder UTAN kyckling
Vår katt är överkänslig mot kyckling och tyvärr proppar de i kyckling i det mesta
Enstaka gång kan hon äta med lite kyckling i men inte varje dag eller större mängd
hon får mush samt carny blötmat
Någon som vet fler blötmatssorter utan kyckling?
Ska vara utan spannmål och fisk med (inte bra för katter)
Mjau och bozita har kyckling i alla sina. Enstaka av bozita kan hon äta lite grann av. Mjau är diarre direkt
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Majstor har. https://majstor.se/kategori/kattfoder/vatfoder-katt/
Jag har själv inte testat just dessa, har nyligt beställt provpaketet, men har tidigare gett torrfodret som funkat bra. Av någon anledning bytte jag bort det, men ska byta till det igen nu och samtidigt testa deras blötmat också.
#1 Det torrfodret innehåller bland annat mycket ris. Och blötfoderna grönsaker. Inget av det är något katter ska äta.
#ts och #2 Katter har inga problem att äta vegetabiliska kolhydrater så länge de får i sig tillräckligt med protein. Skulle vara intressant att höra vad som gör att katter inte skulle kunna äta fisk (utan ben förstås) då det är något jag aldrig hört om tidigare.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#3 Katter är renodlade köttätare. Finns ingen anledning att ge dem spannmål eller grönsaker
Fisk är allergent och många sorter innehåller mycket tungmetaller. Finns mycket forskning kring det (gick inte att lägga upp pdf)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#3 Eftersom dom är strikta carnivorer är det ganska dumt att betala för sådant de inte behöver. Som att ge en biff till en häst.