Fodervärd - hjälp!
Hej alla! Jag har fått möjlighet att vara fodervärd till en liten brittkille. Jag känner stort förtroende till uppfödaren och har ställt tusentals olika frågor till honom - MEN - skulle gärna vilja få höra lite erfarenheter av er som själva ställt upp som fodervärd, och då gärna till en hane. Hur har det varit? Någon urinmarkering? Ledsen/olycklig hane? Vad kan jag förvänta mig? Har p-piller minskat orolighet/urinmarkering hos hane? Några aggressiva sidor som kommit fram? Otroligt tacksam för alla svar!

Jag är ju inte fodervärd men uppfödare med fertila katter.
Alla mina hanar (har haft många) har urinmarketar någon gång Vissa väldigt många gånger.
Jag har mina hanar gående fritt i huset. De är instängda när de har honor på besök och då kan de ibland vara lite ledsna att inte få vara med oss.
I vissa perioder är det ett väldigt skrikande och en fertil hankatt LÅTER.Det kan vara ett problem om man bor i lägenhet med grannar.
P-Piller kan hos vissa hankatter fungera bra .Dock vill inte alla uppfödare ge det då det finns otäcka biverkningar.
Inga av mina hankatter har varit aggressiva.
Viktigt är att ha allt skrivet på papper.
Hur länge ska hanen vara fertil
Vad händer om han inte kan gå i avel
Vad händer om han börjar kissa högt och lågt.
Var ska han göra sina parningar
Stolt ägare till tre La permer
#1 - Tack för ditt svar Monica!
Monica m fl: Om man accepterar att bli fodervärd till hane är det då underförstått att man ska klara av hur mycket revirkissande som helst? Hur lång tid brukar det röra sig om?
Hur har du gjort om dina utplacerade hanar just "börjat kissa högt och lågt" hos fodervärden?

Nej jag skulle aldrig kräva av min fodervärd att hon/ han ska stå ut med kisseri på fel ställe. Antingen tar jag hem katten och tar snabba parningar eller så får katten bli kastrerad.
Stolt ägare till tre La permer
Tack för svar! Funderar nämligen på att bli fodervärd till Cornishhane (har redan en kastrathona hemma som förlorat sin kompis) och vet inte vad som är brukligt.