Kattfärger
Hej! Jag har en fråga till alla duktiga kattmänniskor här inne! Jag undrar nämnligen vilken färg min katthona är. Blå ser jag ju men tycker mig även se blå smoke men kanske är helt ute och cyklar? Är helt nybörjare på det här med kattfärger så skulle uppskatta lite hjälp! Svårt att fånga exakta färgen på bild men ett försök!
Fler bilder!
Kan du fota hennes hårbotten i dagsljus? På den bilden du redan har så ser hon inte smoke ut i mina ögon då hårbotten brukar vara så gott som kritvit men det kan vara ljuset som luras med.
I mina ögon så är din katt blå men inte smoke, min blåa Perser hona såg ut så men det kunde inte vara genetiskt möjligt för henne att vara just smoke. Så därför utesluter jag det även på din, då din inte ser smoke ut för övrigt. Men väldigt vacker endå 😍
Vet du hur föräldrarna såg ut? För att vara smoke måste någon av föräldrarna också ha varit silver eller smoke. En självklar silver/smoke är vit (och inte bara ljus) närmast huden och det ska även se likadant ut på hela kroppen. Är hon sådär ljus överallt eller är det bara på vissa delar?
Sajtvärd Katter iFokus