Kattras som inte fäller?
Finns det någon kattras (med päls) som inte fäller?

#0 Nej
Vill man ha en hårig katt som inte fäller får man nog besöka en leksaksaffär och köpa ett mjukisdjur.
Stolt ägare till tre La permer
Nakenkatt.
En del raser fäller mindre men fäller något.
Jag skulle vilja påstå att Bengaler fäller väldigt lite, siameser fäller mer eller ganska mkt t.o.m trots att de har kortare päls än bengaler. 😊😻
Cats are like Potato Chips, You can't just have one!
Det du ska söka är katter utan eller med lite underull så som burma, devon Rex, Turkish van, Angola, siames och thai. Min burma fäller nada, min thai lite grann och säsongsvis. F.d. hemlösa huskatten ser störst ut men väger minst och fäller mest.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Och min huskatt är korthårig.
The goal with freedom of speech is not to convince others to think like you, the goal is to spread the message so that people can decide what's right.
Vissa abessinier och singapura fäller inget eller lite. Som sagt utan underull eller lite underull.
Våra katter är långhåriga och jag har aldrig upplevt att dom fäller. (Förutom när dom borstas) (90% perser och 10% maine coon) (norsk skogkatt)
Min Abessinier fäller när hon blir stressad. Möjligtvis litegrann ökning nu på hösten men absolut minimalt annars. Ett strå någon gång då och då.
Jag tror alla katter mer eller mindre fäller päls om inte regelbundet så kan de vara tex säsongsbunden. Det kan även vara individuellt. Nakenkatt är ju egentligen inte helt nakna utan har päls mer eller mindre. Pälsen känd som en persika. Nakenkatt har kanske inte pälsvård som nakenkatt utan mer hudvård då deras hud blir fet och de kan lämna fettfläckar där de legat. Så de beror ju varför du vill ha en katt som inte släpper päls. Tror dock att det är mindre pälsvård med en korthårig katt än nakenkatt.
La perm säga fälla väldigt lite

#10 Vissa fäller väldigt mycket andra nästan inte alls.
Stolt ägare till tre La permer
Tror det är mycket individuellt. Mina huskatter fäller nästan ingenting alls. När jag hade min kattunge hos veterinären för första gången var det första gången hon fällde sedan hon kom till oss.