Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 1168 ggr
Pyra
0

Mush Vaisto Cat

Hej! Lite intresserad av att testa lite nya foder till vår tjej här hemma. Just nu äter hon Sheba endast av anledningen att det är det enda hon tycker om, hon är väldigt kräsen. Kollat lite på frysta, råa foder, främst Vaisto Cat då, är det något att ha? Hur använder man det, eftersom det är fruset? Hur ska det tinas bäst, och hur lång tid tar det att tina upp? Hur många måltider är i en påse? Eller finns det några andra bra alternativ?

Pyra
0

Glömde att tillägga att vi vill testa nya foder för att inte ens Sheba alltid funkar, hon ÄLSKAR mat, men många gånger så luktar hon bara på maten, och går bort till lådan där maten finns och visar att hon vill ha annan mat.

Fridaaaa
1

Ja detär superbra! :) Bland det bästa man kan ge katt.

Man tinar upp det i kylskåpet över natten, eller dagen och ger sen :) 
Jag ger mina 3 ggr/dag, mina har aldrig fri tillgång till mat :) 

Hur många måltider en påse är beror helt på storlek på katt och så :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pyra
0

#2 Tack för svar! Vår katt är liten, strax över två kilo, trots att hon är fullvuxen och att hon är inte mager alls, bara väldigt liten. Såg nu efter att jag googlat lite mer att det är 2 köttbullar per dag för en katt i hennes storlek. Vi brukar ha fri tillgång till vår katt också, hur funkar det att ha framme detta typ hela tiden? Med tanke på att det är rått så känns det som att det kan bli dåligt snabbt, läste på en sida "Annars går de även bra att tina upp produkten i rumstemperatur och server inom loppet av 12h.", formuleringen får det till att låta som att det kan stå framme i rumstemperatur i 12h, är det verkligen så?

Snowtigher
0

Någon som vet hur säkert det är att ge Mush - tänker på bakterier mm när det kommer till färsk foder.

Fridaaaa
3

#4 Mush är inte färskfoder, är färdig barf
Men det är ingen fara med det. Det är kontrollerat samt att det är nautrlig föda för katter. Katter fungerar inte som oss

1. Barf & mush
2. Färskfoder
3. Blötmat utan spannmål
4. Blötmat med spannmål
5. Torrfoder utan spannmål
6. Torrfoder med spannmal

I den ordningen är bästa mat för katt :)

Snowtigher
0

Vad ä skillnaden på mush och vom og hundemat till katt?

Fridaaaa
0

#6 Mush är färdig barf, voh är färskfoder (dock inte helfoder som de påstår, om de inte ändrat innehållet)

trollvilde
0

Och vad är det för skillnad på barf typ Mush och färskfoder? Barf är ju oftast färskfryst det också likaså de andra fabrikaten om de bara innehåller animaliska produkter. Så hur definitionernar man detta? Det kan vara bra att kolla upp vad man ersatt spannmålen med i de olika spannmålsfria torrfodren också, alla är inte så bra .