Jag varierar mellan 2 okika. Ever Clean, men den räknas nog kanske inte som billig. Och Klumpe, som jag tycker är billig. Typ 80kr för en kartong på 10kg🙂
Förr använde vi ever clean, men nu använder vi ica´s premium klumpbildande vilket jag tycker går att jämföra med ever clean fast billigare 🙂

Beställer halv eller helpall Oliverskattsand.
Den är bra och väldigt prisvärd.
Stolt ägare till tre La permer
Har kört på Cattia (den gröna) länge nu, både jag och katterna gillar den.
Vart hittar jag Klumpe? 80kr är överkomligt.
Jag brukar beställa "Cat and Clean" från zooplus.se då kan man köpa 2×15 kg säckar för 260 kr och dessutom får man det levererat till dörren hemma!
Jag köper Klumpe på ÖoB
På Willys handlar jag 5 kilo sand för ca 20-25:- kommer inte riktigt ihåg pris men någonstans därimellan, klumpbildande är den
Jag brukar också använda två olika sorters Ever Clean. Det är inte den billigaste sanden men eftersom den är otroligt dryg så tycker jag inte den är så dyr. Man kan inte bara välja den billigaste sanden utan man måste se till vilka behov man vill den ska uppfylla. Jag passar på när Vet Zoo har driver på nätet och handlar jag då för över 500:- så får jag det hemburet till dörren och ingen fakturaavgift. Kanske att tänka på?
Använder tigerino canada nu. Klumpar väldigt bra och luktar inte och är billig. Men den dammar.
Har nu två påsar olivers Kattsand som ska testas vid nästa helbyte. Påstås damma mindre. Är dock dyrare.