Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 900 ggr
Travis D
0

Börjar bli orolig nu...

Hej!

Vi träffade en katt i sommras som hade tjock päls fylld med tovor och över 40 fästingar vi gav honom matt och han var helt vrålhungrig!

Vi rakade bort tovorna och han blev nästan naken för han hade så många och vi plockade fästingar i tio tal minuter. Vi visste inte vad vi skulle göra vi kunde inte ta in honom för vi hade våra katter som inte gillar att träffa nya.. Men vi tog in honom ändå och stängde in honom i mitt rum där vi gav honom blötmat, torrfoder, vatten och en katt låda där han kunde utföra sina behov.

Vi frågade runt och en tjej berättade att han var hennes grannes katt som rest bort?! Och skulle vara borta i typ 3 veckor till?? Hon hade lämnat honom ute för att han "skulle ta hand om sig själv"?! Men vi tog hand om honom och släppte ut honom och så kom han tillbaka på kvällen.

När ägaren kom hem så försvann han och vi hörde honom jama för en vecka sedan och nu fick vi höra att han är borta igen och jag är jätte orolig för honom 😕

Han bor vid kevingeringen (stockholm, danderyd) och är orange på ryggen och vit på magen, gröna ögon och en rosa nos. Vi gissar på norsk skogskatt, han jamar ganska högt och lyssnar till namnet Rudolf (han kommer då) Och så är han jätte kelig och snäll och älskar att gosa. Om någon har sett honom så skriv nedan

Travis D
0

Han är varken ID-märkt eller tatuerad.

Herveaux
4

Jag hade anmält ägaren till länsstyrelsen. 

Edit: Finns fortfarande ingen ras som heter norsk skogSkatt.

// Harley

Travis D
1

vet att det inte finns Norsk skogSkatt men har alltid skrivit så även fast rasen är skogkatt :) har aldrig tänkt på att den heter skogkatt förrän för typ en månad sedan då jag blev rättat när jag skrivit fel