Orijen torrfoder
Har haft Orijen torrfoder länge till min katter då det verkar vara det bästa spannmålsfria fodret. Dom får blötmat/färskfoder varje dag men vill ha något framme. Men efter att dom ändrade innehållet (samt höjde priset och sänkte kg innehåll) så undrar jag om Orijen fortfarande räknas som att vara i topp. Det ligger verkligen fortfarande i toppen pris/kg. Väldigt mycket andra saker i nu utöver det "vanliga". Är det så att nåt annat torrfoder vore bättre att köpa? Finns ju Acana, Applaws, Taste of the wild t.ex. Och nåt nytt som heter Nutrivet som jag inte hört talas om tidigare. Måste beställa nytt idag så undrar om någon här kanske har lite mer koll på dom spannmålsfria torrfodren:)
Hej! Jag hade Orijen till min maine coon förr, men hans njurar pajade lite lätt så jag fick sluta med det fodret mkt för att jag såg att det innehöll väldigt hög nivå av fosfor, vilket njurfoder eller rasanpassade inte gör. Tack för infon att de ändrat recept! Har de sänkt fosfor-värdet så kanske det är värt att prova igen =)
Båda mina katter älskar Applaws! Även Porta 21 är populärt, men hört på vissa ställen att det innehåller för mkt magnesium, så det får de bara lite av dagligen.
I övrigt är det knepigt eftersom katter gillar så olika. Beställ hem mindre påsar först för att testa =)
https://www.instagram.com/hunter.maine.coon/