Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 595 ggr
gymnast
0

ont i ryggen

min katt har ont i rygg slutet nära svansen vet inte vad han har gjort men han verkade trött elr lite groggy han morrar när man pajjar han lätt över ryggen och fräste när jag skulle lyfta honom, vad ska jag göra

vendelay
5

Har du ringt veterinär och rådfrågat? Det låter mycket allvarligt tycker jag. Det finns alltid någon veterinär som har telefontid, så även om du inte kan åka in akut måste du ringa och prata med någon som är utbildad.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Maria
5

Låter som katten behöver veterinärbesök snarast.

/Maria

Uppkatten
5

Kolla om han kan ha blivit biten. Bör hur-som-helst få komma till veterinär.

Sajtvärd för Hittekatter i Fokus. Sajtvärd för Djurskydd i Fokus. Medarbetare på Katter i Fokus.

kattöga
6

Vår gammelkatt har blivit biten ett par gånger och reagerade precis så som din.  Det blev akut in till veterinär.

Första gången fick han en infekterad böld som var tvunget att tömmas, rengöras flera ggr/dag, dräneringsslang, mediciner, tratt osv. Andra gången var mildare så den behövde vi bara hålla koll på och ev rengöra ibland.

Bett från andra katter/djur hamnar oftast just nära eller på svansroten. Har läst nån gång för länge sen att det är där katter "hugger för att döda".

Så, som alla skriver, åk till veterinär snarast.

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow! 

annzoo
4

utekatt? han kan ju isf varit i slagsmål eller blivit överkörd men oavsett du måste ta katten till veterinär för undersökning

burmamys
4

Åk in till djursjukhus med honom! Ring och boka tid med en veterinär så fort som möjligt, och åk dit så veterinären får bedöma skadan och ge rätt vård.

Lena
1

Som alla skriver här är det veterinärbesök som gäller för att utreda orsaken.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"