Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 765 ggr
Fredrik.rafstedt
2017-12-27 21:57
0

Tumör

Hej Var på blå stjärnan idag och gjorde en röntgen och vävnadsprov på en förmodad tumör på höger lunga på vår katt. Provsvar kommer om ca 1 till 2 veckor. Min fråga är hur jobbigt är det för katten att genomgå en operation för att ta bort tumören? Jag vet att det givetvis beror på hur mycket som ska göras mm, men är det någon här som gjort liknande? Är det för mycket för katten? //Fredrik

Maria
2017-12-28 07:41
5

Har veterinären pratat om operation?

Det är ju en ganska så avancerad operation även för en människa så jag antar att problemet är lika stort för en katt.

Sedan kan det ju vara så att det inte är en primärtumör utan en metastas och då finns cancern även någon annanstans.

Avvakta proven och hoppas på det bästa att det inte handlar om någon cancer alls.

/Maria

Fredrik.rafstedt
2017-12-28 11:02
2

Hej Ja veterinären nämnde operation. Jag avvaktar provsvar. //Fredrik

Maria
2017-12-28 11:04
4

#2 Ok, du får uppdatera vad som händer och så får vi hålla tummarna på det bästa.

/Maria

Denna kommentar har tagits bort.
Rafflan
2017-12-29 02:50
2

Det är ingen enkel operation men hurvida det är rätt eller ej för din katt kan bara du ihop med din veterinär avgöra. 

Jag gjorde en stor komplicerad operation på min katt efter mycket om och men och diskussioner med min veterinär, då min katt i övrigt var fullt frisk och tyckte om att åka till veterinären så han skulle inte ha problem att vara inskriven, eller problem med alla återbesök. 

Men vad som är rätt för dig och din katt får du diskutera fram ihop med din veterinär :)