Förhindra pellets över hela golvet?
Jag undrar om det är någon som har en smart lösning på hur jag kan förhindra så pelletsen/sanden sprider sig över hela badrumsgolvet? Har just nu en matta under mina lådor, men pelletsen rullar ju bara av! Funderade på om det fanns någon låda med låg kant som man kan sätta kattlådan i? Någon som vet? Eller bara något med en liten kant som man kan ställa under lådan så allt inte rullar iväg. Hemskt att det hela tiden ligger sågspån i duschen…
Kanske en genomskinlig låg förvaringslåda från IKEA eller rusta? Så borde det mesta hamna i lådan tycker jag. Har du annars möjlighet att bygga in lådorna i en möbel rekommenderar jag det starkt, och kanske ha möbeln någon annanstans? Vi målade om en HOL-möbel från IKEA och sågade ut ett hål på mitten. Rymmer två lådor. Killarna skvätter mycket sand men det mesta hamnar i möbeln! Minskat sandspridningen otroligt :) Möbeln i rymmer kattlådorna och fungerar som sittmöbel i hallen.
Har tittat runt på sådana lådor men hittar endast några som bara är några cm större än mina kattlådor :( vilket innebär att pelletsen kommer hamna på golvet ändå.
Ja en möbel hade varit perfekt! Men har ingen plats att sätta den just nu och vet inte hur det skulle gå då min ena herre gärna vill stå och titta på när den andra kissar. 😂 Därför gick kattlåda med huva bort. Han stängde in den andra stackaren!
Haha! Mina har gärna koll på varandra dom med, men det är gott om plats i möbeln & den ena kan ju alltid sitta i andra lådan och kika på den som uträttar sina behov, alternativt ligga utanför ;)
Vet att detta inlägg är gammalt men wow vilken bra idé #1 denna möbel ska införskaffas snarast! :D
Placera en skobricka/skomatta framför lådan:
http://www.biltema.se/sv/Hem/Forvaring/Klad--och-skoforvaring/Stovelstall-2000037145/