Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 899 ggr
Karmatarerskanise
2

Spår på golvet

Det är mindre trevligt att vakna efter fest och hitta spår från att en katt kasat gumpen på golvet för att få bort bajs som fastnat. 

Att sedan behöva kolla deras gumpar för att hitta källan är lika trevlig. Speciellt när man hittar en bajs som sitter fast i pälsen på den långhåriga persern. Som tur är en hård så det var lätt att klippa bort.

Sen mår man dåligt eftersom den kan ha suttit fast i många timmar. Tände inte lampan i det rummet när jag kom hem och sen sov jag. Stackars Gimli!

Maria
0

Åh, jag känner igen det där.

Min gamle Lorentz var långhårig och det fastande lätt i hans bak. Han var dessutom lös i magen emellanåt och han avskydde vatten vilket inte var en bra kombo.

Jag försökte hålla honom så kortklippt som möjligt runt baken och det fungerade ganska bra.

/Maria

Karmatarerskanise
0

Jag har varit lat med att klippa. Han hade ju en del diarré när saphira flyttade in. Ett helvete eftersom det kladdade ner hela baken och bakbenen.  Började klippa då.

Men efter att han blev normal i magen har det varit lugnt. Någon liten ärta har fastnat.

Nu var det en köttbulle. Så jag får börja frisera igen ;)

Maria
0

Ja man vill ju helst inte klippa och jag var också lat emellanåt men varje gång det hände så ångrade jag mig så mot slutet av hans liv så var jag mer noggrann.

/Maria

[Devya]
1

Heheh, det där känner man igen! Min Bastian var så otroligt snabb med det där, genast då han sprang ut ur lådan så satte han sig på golvet och drog sig framåt supersnabbt! Jag fick bokstavligen springa efter honom! Tyvärr så lyckades han varje gång dra sin rumpa tvärs över vardagsrummet på bara någon sekund….. 

Min Bastian hade dock ingen lång päls men ibland blev hans mage lite dålig då han under natten hade varit och rotat igenom skräpkorgen för att hitta något spännande att äta…

Karmatarerskanise
1

#4 Haha ja snabba är dom. När Gimli hade diarré kom han kasandes från hallen där kattlådorna står in till vardagsrummet och det gick så snabbt att jag inte hann hindra det eller ens reagera. Kände mig lite elak efter när jag började skratta. När jag väl kopplade vad han gjort insåg jag hur kul det såg ut 😂 

Skrattet dog dock ut ganska fort när jag kom på att det ju faktiskt var jag som hade det trevliga rumptvättarjobbet.

Maria
2

De små liven är som KBT om man har bacillskräck😃

/Maria

Karmatarerskanise
0

Hahahaha 😂

Jag har basillskräck, som tur är inte katternas. Men lukten av diarré skojar man inte bort.

Låg i soffan en kväll och Gimli kom spinnande till mitt ansikte. Höll på att kräkas. Hela baken var diarrekladd! Mår illa bara jag tänker på det! 

Avmaskade sedan efter veterinärs råd och tog bort torrfodret. Sedan dess har det varit enstaka små hårda bajsar som fastnat. Och nu då lite större.

Maria
2

Jag tänker på alla förvildade långhåriga katter. Så jobbigt de måste ha det.

/Maria

mjoe
0

Jag gav min katt maltpasta igår efter att katten spytt typ vatten häromdagen och trodde att det var en hårboll som inte ville upp. Knappt en timme efter att han fått det flyger han ut från lådan med en lång ludd/hårtuss hängande efter sig och såklart bajs också. Stackarn drar rumpan eftet sig och jag springer och hämtar papper för att dra ut det från han. Efter att ha jagat han runt i hela huset fick jag bort det som hängde efter han, sen fick jag skuta bort bajs lite här och där..men maltpastan funkade ;)

mjoe
0

*skura

[VinterMaran]
0

Haha tänker bara på min ena katt som satte sig i bebisarnas spjälsäng och körde en rivig runda med rumpan där! han visade nog sitt missnöje över de skrikiga pälslösa ungarna.;)

Ominous
0

Jag har iallafall sluppig diarré än så länge, men nog har man fått klippa bort ett och annat konkelbär. Har hänt att man fått stoppa kattens gump i vasken försökt spola bort det värsta, men inte det lättaste :)

I wish I could write as mysterious as a cat