Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 860 ggr
Trashpuppet
0

Hängande svans!

Hej! Min syster sitter förnärvanade kattkvakt åt mina två misar. Häromdagen dammsugade hon sitt hus, han är rädd för dammsugaren så när han upptäckte den sprintade han iväg och gömde sig under sängen. Han ville inte komma ut därifrån på resten av dagen och hon tänkte inte mer på det då han har en tendens till att bli grinig när man har dammsugit. Dagen efter märkte hon att han har ont i svansen, han håller den hängande på mitten men han har inga som helst problem med att röra den som vanligt. Den gjorde dock ont när hon försökte leta efter eventuella sår. Och idag så såg hon att han hade ett sår som inte var där i morse så hon misstänkte att han eventuellt har slickat på den så att det uppkommit. Han är inte tilltagen på något vis, han äter, dricker, busar och beter sig som vanligt. Han har "bara" ont i svansen när man rör på den. Har ni kanske några förslag på vad det kan vara? Jag är fyra timmar ifrån mina katter och jag nojjar fruktansvärt över att han har ont. De har tillgång till en kattgård utomhus under dagtid, en innätad del av deras trädgård som de kan gå ut och in i hur de vill. Kanske har han blivit biten av någonting? Brukar inte vara speciellt aktiv här, men jag tänkte att ni kanske hade några förslag på vad som kan ha hänt med svansen. Ja, han ska till veterinären imorgon, hon har ringt och rådfrågat och de (två olika kliniker) tyckte inte att det var så akut att det inte kunde vänta tills imorgon.