Katter iFokus

Katter

Etiketterhälsabeteendekosthållning
Läst 782 ggr
magda79
2016-05-23 00:36
0

urinstopp

Hej. Det är så att vår 5 åriga kastrerade hankatt fått urinstopp och har nu varit inlagd på djursjukhuset i 4 dagar. Man har satt kateter och spolat vid 2 tillfällen men det blir tvärstopp igen. imorgon ska han få gjort en penisamputation vilket nu är det sista hoppet. Undrar om det finns någon här som fått gjort detta ingrepp på sin katt och om det hjälpte? Han kämpar på och äter och dricker och kelar med personalen så han är vid gott mod. Han har heller aldrig haft några såna här problem tidigare. vill gärna ge honom denna chansen men är nyfiken på era erfarenheter efter detta ingrepp.

vendelay
2016-05-23 12:44
0

Har ingen erfarenhet eller tips, vill bara önska er all lycka till och säga att jag håller tummarna. ❤️

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

magda79
2016-05-23 17:01
0

Tack så jätte mycket. Han är nu inne på operation och väntan på samtalet om hur det gått är olidlig.

vendelay
2016-05-23 18:07
0

Jag förstår det. Håll ut. Oavsett resultat kommer veterinärerna göra det som är allra bäst för honom. Skickar massor med kramar åt ert håll.

magda79
2016-05-23 19:15
0

Tyvärr gick det inte vägen och vår lilla simba har nu fått somna in. 😢💔

vendelay
2016-05-23 20:26
0

Jag är så ledsen att höra det. Du får minnas alla fina stunder ni haft, tänk vilket fint hem han fick och att han fick vara så älskad. Nu slipper han ha ont. Hur mår du? ❤️

magda79
2016-05-23 21:19
0

Ja han fick det bra. Satt som kattunge på ett loft utan mat och vatten och full av loppor. Jag hämtade hem honom och vi började en fantastisk resa ihop. Han var helt fantastisk och jag saknar honom så. Det känns verkligen tomt utan honom. Hade för en månad sedan tre underbara katter. Efter att vi tyvärr fick avliva vår 17 åriga katt så blev simba ledsen och kallade dygnet runt på sin kompis. Det är detta dom tror utlöste hans problem. Nu sitter jag här med en stackars ensam katt som förlorat sina två bästa kompisar inom loppet av 5 veckor. Livet är allt annat än rättvist. Känns inget vidare alls. tack för din omtanke.

vendelay
2016-05-23 21:46
0

Nej, livet är verkligen inte rättvist. Stackars lilla vännen som är kvar. Vad fint av dig att rädda Simba från loftet. Det kommer att bli lättare, ge dig själv tid att sörja bara.

crins
2016-05-23 22:43
0

Beklagar! Stackars dig! Den katten du har kvar är det också en hanne? Ett tips! Köp CD stress foder, alt royal calm, innehåller tryptofan, eller cystise, så den du har kvar inte drabbas! Nu vet jag ju inte hur gammal den är, men jag önskar dig lycka till! Finns även feleway hormoner! Kram

magda79
2016-05-23 23:54
0

Tack för tipsen. Har köpt hem feleway spray så det använder jag nu när allt är såhär. Den andra är också en hanne. Han är 3 år och kastrerad. Lite orolig att han ska gå samma öde till mötes men försöker ge han all tid i världen för att han inte ska känna sig så ensam. kram

kattöga
2016-05-24 09:00
0

Jag beklagar din förlust! 🌈🐱 Det är tungt att förlora sina kära fyrfotingar. Dom härliga minnena kommer att hjälpa dej genom sorgen och ta allt mer plats, allt efter som.
Din 3-åring kommer också att hjälpa dej genom sorgen. Han kommer att locka fram din glädje och kärlek eftersom det är vad både han och du behöver. Han kommer att acceptera sin nya situation ganska snabbt med din hjälp.

Förlorade själv en katt för ett par månader sen och är mycket tacksam för den katt som vi har kvar, han behövde glädje och kärlek, så det var "bara" att fokusera på det. 
Han slutade leta efter den andra katten efter några veckor, jag tror han tittar efter henne nån gång ibland fortfarande, men han letar inte längre. Trots att dom aldrig blev goda vänner så var hon ändå en artfrände, nån som va "likadan" som han och förstod hans språk (bättre än vi människor kan göra).
Han är mer gosig o kelig nu än han va tidigare.

Och din 5-åring har inga smärtor o problem längre! Fri från allt sånt. ❤️🐱

Tänk vad mycket spännande man kan lära sig, när man inser att man inte är så smart som man har trott!    /   Catta-Y

Meeow!