Katt
Jag söker en liten kisse har sökt på katthem och djurkommando syd bla men är svårt då jag ej har körkkort bla…någon som har katt som skulle kunna köra den till mej? Kommer vara innekatt med utemöjlighet i koppel…jag finns i Anderstorp.
Kollektivtrafik?!
När vi adopterade från Göteborgs katthjälp så kom de hem med lille Lakritz. Vi hade tidigare besökt honom i jourhemmet.
/Maria
Men om du inte kan ordna så att katten kan komma hem till dig, hur sjutton ska du kunna ta katten till veterinären en gång om året????
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Har veterinär på hemmaplan, synd att det alltid är dessa frågor, hade jag Inte haft detta inom avstånd så hade jag nog tänkt innan.
#4 men som #1 säger, kan du inte använda dig av kollektivtrafik? Eller har du någon släkting eller vän som kan hjälpa dig kanske?
#4 Hur ska vi veta det om du inte skriver det? Finns så många människor som inte bryr sig tillräckligt och som inte tar hand om sina katter, Sverige är fullt av hemlösa katter. Klart jag frågar!
Stockholms Katthem kör också hem katter för att vara säker på att de kommer till ett bra hem. Kolla med djurhem i närheten av dig om de kör hem.
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
Det är ju också lite så att man inte alltid kan få ett djur hemlevererat till sig för att man vill det.
Då får man ju ta taxi eller buss, tåg det finns ju alltid något man kan göra, en liten ansträngning från din sida tror jag är ett måste
Jag betalar naturligtvis bensinpeng,om någon vill ställa upp och köra kissen hem, är väl bäst att skriva det när man alltid får dessa kommentarer, man känner sej nästan dumförklarad så fort man ingen möjlighet har att åka själv.
Jag har inte heller bil och har katt. Det har fungerat prima. Jag har familj och vänner som kan hjälpa mig om det behövs, men det går utmärkt att ta bussen till veterinären :)
Försök ringa runt till lite katthem och förklara din situation, antingen så erbjuder dem hemkörning eller så har de förslag på hur man tar sig dit med kollektivtrafik. Katthem drivs ju oftast av frivilliga personer, visar du dig seriös och vettig finns det säkert någon där som kan hjälpa dig :)
I wish I could write as mysterious as a cat
Ja men jag tror att man får lära sig att internet/text i allmänhet är väldigt svårtolkat. Man måste oftast förklara sin situation och skriva en del förklarande saker annars kommer man få en hel del svar frågor åsikter som annars kunde ha sluppits.
Lycka till
Varför inte bara läsa texten, man brukar(jag iallafall)skriver ut det som behövs och sedan behöver man inte ifrågasätta folks frågor anser inte jag, Jag har inte den möjligheten som jag skrev att åka runt och hämta hem min katt (av personliga skäl) därför frågade jag och är beredd att betala benisnen. Men jag söker ännu och hoppas att det finns en liten misse till mej.

Känner du verkligen inte någon med körkort?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Nej faktiskt inte.
#13 varför använder du dig inte av kollektiv trafik då? Eller det verkar som om du tycker att det inte är ett alternativ då du inte svarar på de kommentarerna där folk skriver att du kan använda dig av kollektivtrafik, utan bara på de andra? :)
Ja taxi, buss, tåg? Är det inget alternativ?
Om du har bensinpengar så kan du ju använda de till att åka med något av de ovan nämnda tre alternativ
jag skrev av Personliga skäl kan jag inte åka buss. Taxi är ju en liten skillnad mot busstrafik eller en annorlunda jämnförelse, tycker det verkar av ren nyfikenhet denna fråga tas upp. Nu har jag gett svar på Varför inte jag har möjlighet att själv åka.
#16 då kan du väl ringa katthemmet och fråga ifall de kan köra hem katten till dig så kan du ge bensin pengar till dem?
Nu frågade jag här om någon har en liten kisse, är det förbjudet? Nu räcker det faktiskt, har ni inget annat att haka upp er på? Jag söker svar om en kisse och inte om ett färdsätt tack.
Ok.
Varför fråga på sidan om du inte vill ha hjälp? För det är ju det vi försöker göra, hjälpa dig, men om du inte vill lösa problemet så visst, lycka till.
Alla här försöker ju faktiskt bara hjälpa dig med förslag, det är ingen som har hoppat på dig, ledsamt om det är så du uppfattar det.
Ingen här inne är tankeläsare, så vi kan ju inte veta att du inte kan åka kommunalt eller taxi, om du inte säger det.
\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!
Carrosh det har jag nu skrivit i mina inlägg att jag kan inte åka och hämta och känner ingen med körkort. jag tackar er också.
#22 Hur ska du då göra om när katten behöver besöka veterinär?
/Maria
Maria läs ovan har veterinär på gångavsatånd.
Har den veterinären öppet 24/7? Akut?
Hur löser du det annars isåfall?